arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

فدراسیون فوتبال:مجازات برای خالکوبی و آرایش چهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: هرنوع خالکوبی و آرایش چهره بازیکنان فوتبال داخلی و خارجی در لیگ ایران برای بار اول تذکر دریافت می کنند و اگر توجه نکنند، تنبیه و مجازات می شوند.

علی اکبر محمد زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره موضع کمیته اخلاق درخالکوبی بازیکنان فوتبال افزود: به بازیکنانی که خالکوبی، چهره سازی یا هرنوع آرایش خلاف آداب و رسوم بومی و اسلامی و خارج از رفتار و اخلاق حرفه ای درفضای مجازی مانندشبکه های اجتماعی یازمین بازی داشته باشند، ابتدا تذکر داده می شود.

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ادامه داد:درصورتی که به تذکرکمیته اخلاق توجه شود، موضوع خاتمه می یابد اما چنانچه نسبت به ارتکاب آن عمل دوباره اقدام شود،فرد خاطی با تنبیهات و مجازات های کمیته اخلاق مواجه خواهد شد.

محمدزاده درباره نحوه برخوردباخالکوبی توسط بازیکنان خارجی نیزگفت:موضوع بازیکنان خارجی نیازمند موشکافی است و از آنها تقاضا داریم تاحد امکان رعایت حال کشور میزبان را بکنند و در صفحات مجازی و تبلیغات شان با لباس های مناسب و پوشیده در ملاء عام و انظار هواداران ظاهر شوند.

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ادامه داد:نخستین تذکرمابه بازیکنان خارجی این است که شان و جایگاه کشور میزبان را حفظ کنند و از آنها تقاضا داریم با توجه به اینکه مهمان یک کشوری اسلامی هستند در چارچوب همین فرهنگ، رفتار و کردار خود را قرار دهند.

وی درپاسخ به این سئوال که چرا در خصوص خالکوبی ها کمیته اخلاق حساس است و برخورد می کند گفت: خالکوبی کردن و اینگونه رفتارها برای کدام یک از اقشار جامعه پیش می آید؟ آیا اساتید دانشگاه خالکوبی و تاتو می کنند و از اینگونه نقش و شمایل ها روی سر و صورت و بدن خود می کشند؟ آیا پزشکان، مجریان تلویزیون، افراد فرهیخته و فرهنگی این کار را انجام می دهند؟.

محمد زاده با طرح این پرسش که چه کسانی دنبال خالکوبی، تاتو، ایجاد خط و خال ها و نقش و نگار بر سر و صورت خود هستند؟ افزود: آیا باید اجازه دهیم افرادی که جوانان ما و نوجوانان ما آنها را الگو و ستاره های زندگی خودمی دانند، این وضعیت را به خود گرفته و خود را به آن شکل و شمایل در بیاروند؟.

به گفته وی درکمیته اخلاق پرونده های متفاوتی وجوددارد و کمیته اخلاق اجازه نمی دهد بد اخلاقی ها و بدرفتاری ها درفوتبال صورت گیرد و هر مصاحبه و لفظی گفته شود زیرا اینگونه رفتارها زشت است و در شان کشور ما نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
0
خداییش اینکار را بکنید
زمین فوتبال داره میشه سالن مد
مرد گنده خجالت نمیکشه هم خالکوبی هم زیر ابرو هم مدل مویی بیا منو...
یعنی چه؟
نظرات بینندگان