arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

قطر خواستار ایجاد پرواز دوحه به رشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه خواستار ایجاد خطوط هوایی دوحه به رشت شد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای برقراری خطوط هوایی دوحه به رشت به مدیر اجرایی منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعود بن عبدالله الها آل حنزاب صبح امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر رشت که در ساختمان شهرداری این شهر برگزار شد، ضمن آرزوی سلامتی رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مسئولان این استان و شهر در بدو ورود و اقامت دو روزه بوده‌ایم‌.

وی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط نزدیکی بین شورا و شهرداری رشت وجود دارد که این صمیمیت و دوستی برای ما بسیار دوست داشتنی است‌.

وی افزود: ایران و قطر ارتباط قدیمی و تاریخی را از گذشته داشته‌اند و ملت قطر و ایران با داشتن سابقه ارتباطی از گذشته تاکنون به عنوان برادران و خواهران دینی محسوب می‌شوند، قطر احساس دوری با ایران ندارد و می‌تواند روابط خود را در زمینه‌های مختلف با ایران بیش از گذشته گسترش دهد.

رئیس انجمن دوستی قطر و ایران و شورای شهر دوحه افرود: شورای شهر دوحه 29 عضو دارد و 16 سال از تشکیل شورای شهر در این کشور می‌گذرد، در سال 1998 میلادی به دستور امیر قطر اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب شدند و اکنون ما هم در دوره چهارم شورای شهر قطر هستیم‌.

سعود بن عبدالله الها آل حنزاب خاطرنشان کرد: وظیفه شورای شهر، نظارت بر عملکرد شهرداری و رسیدگی به مشکلات شهروندان است و نظرات خود را به وزیر شهرداری منتقل می‌کنیم، تمام مصوبات شورای شهر به تصویب خود اعضاء می‌رسد و وزیر شهرداری حق اعتراض ندارد، مگر خارج از قانون باشد.

رئیس شورای شهر دوحه از فراهم کردن زیرساخت‌های میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2020 خبر داد و افزود: برنامه هایی از سوی خود امیر قطر برای اتمام هرچه سریعتر زیرساخت‌های مسابقات جام جهانی فوتبال در دست اجرا‌ست که باید تا سال 2020 به اتمام برسد و در کنار این طرح برای بسیاری از جوانان ایجاد اشتغال شده است‌.

سعود بن عبدالله الها آل حنزاب از اختصاص 30 میلیارد دلار برای راه‌اندازی بندر الرویس قطر خبر داد و افزود: بندر الرویس را به زودی افتتاح خواهیم کرد که راحت‌تر بتوانیم با بندر بوشهر ارتباط برقرار کنیم، زیرا کالاهای ایرانی از مواد شیمیایی اضافه خالی هستند و از گذشته‌های دور بسیاری از مواد مصرفی مردم قطر از ایران تامین می‌شده است که امیدواریم در تامین مواد ساختمانی نیز ارتباط بیشتری با ایران برقرار کنیم‌.

وی ادامه داد: هدف از برقراری ارتباط بین قطر و ایران در چارچوب تقویت انجمن دوستی ایران و قطر و آشنایی با تجربیات و کارهای انجام شده در ایران است.

ایجاد خطوط هوایی دوحه به رشت

سعود بن عبدالله الها آل حنزاب با اشاره به بازدیدی که از منطقه توریستی ماسوله در گیلان داشت افزود: ماسوله از فضای گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است و ما دوست داریم که از ظرفیت گردشگری ایران بیشتر بهره مند شویم و این استان بسیار زیبا را به مردم قطر معرفی کنیم‌.

وی همچنین خواستار ایجاد خطوط هوایی دوحه به رشت شد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای برقراری خطوط هوایی دوحه به رشت به مدیر اجرایی منتقل می‌شود، قطعا با اجرایی شدن خط هوایی گردشگران زیادی از ایران به دوحه و از دوحه به ایران خواهند آمد و با توجه به مسلمان بودن مردم دو شهر با آداب فرهنگی و دینی یکدیگر از نزدیک آشنا خواهند شد‌.

رییس انجمن دوستی ایران و قطر نیز گفت: دولت و مردم کشور قطر علاقمند به گسترش روابط با ایران هستند.

سید باقر سخایی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر دوحه قطر با شهردار و اعضای شورای شهر رشت اظهار کرد: بنده دو دوره سفیر ایران در قطر بودم، دولت و مردم کشور قطر علاقمند به گسترش روابط با ایران هستند، اما به دلیل تبلیغات جهانی که انجام می‌شود، نمی‌گذارند این دو کشور مسلمان به هم نزدیک شوند، در همین راستا باید در مقابل این تبلیغات بایستیم و کشور ایران را درست به تمام جهان معرفی کنیم‌.

وی ادامه داد: ایران و قطر در گذشته در زمینه تبادل کالا و مواد غذایی ارتباط خوبی داشتند که اکنون هم این ارتباط نیاز به توسعه دارد و مردم قطر بسیار علاقمند برای استفاده از کالاها و محصولات ایرانی هستند و اکنون ظرفیت‌های خوبی برای گسترش روابط در گیلان وجود دارد.

سخایی خاطرنشان کرد: با وجود مراکز درمانی تخصصی در رشت و وجود پزشکان مطرح کشور در این استان و هزینه پایین درمانی نسبت به سایر کشورها، مردم کشور قطر می‌توانند از ظرفیت‌های درمانی این استان و شهر بهره ببرند.

‌رشت پل ارتباطی مناسب بین ایران و قطر است

شهردار رشت گفت: در شهر رشت ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری قطری‌ها وجود دارد.

محمدابراهیم خلیلی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر دوحه قطر که در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری رشت با داشتن قدمت بیش از 100 سال، سابقه طولانی در مدیریت شهری دارد و در زمینه فرهنگی، عمرانی و مسائل مربوط به ساخت و سازهای شهری دارای کارشناسان توانمندی است که می‌تواند در این زمینه همکاری‌های بیشتری با شهرداری قطر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شهر رشت ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری قطری‌ها وجود دارد افزود: در راستای گسترش روابط تجاری و جذب سرمایه‌گذاران قطری ما می‌توانیم زمین در اختیار سرمایه‌گذاران این کشور برای ساخت هتل، مجموعه های گردشگری و فروشگاه‌های بزرگ قرار دهیم.

شهردار رشت با اشاره به حضور 6 میلیون مسافر در ایام نوروز در این شهر گفت: رشت به دلیل مناظر و مناطق گردشگری در تعطیلات اواخر هفته میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است، جمعیت ثابت این شهر از 700 هزار نفر با ورود گردشگران به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد و ما براین اساس می‌توانیم مکان‌های گردشگری رشت را برای مسافران و علاقمندان به گردشگری کشور قطر در اختیارشان قرار دهیم و شرایط اقامتی خوبی را برای گردشگران این کشور فراهم کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه رشت دارای ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد ارتباط مناسب بین دو کشور ایران و قطر است افزود: شهر رشت دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی، مذهبی، معماری و... است و با توجه به هوای خوب و غذاهای متنوع می‌تواند به مقصد گردشگری خوبی برای مردم قطر تبدیل شود و مردم قطر با محصولات کشاورزی و صنایع دستی این شهر آشنا شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
0
خدا کنه زرنگ باشند وبتوانند همکاری کنند
میتونه در آینده برای این شهر عالی عالی باشه
نظرات بینندگان