arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

بنيانگذار ناسيونال در ايران درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حاج محمد فرد قاسمي، از پيشکسوتان صنعت و توليد لوازم خانگي کشور و بنيانگذار کارخانجات صنايع الکتريکي ايران با بيش از ۶ دهه فعاليت به‌دليل عارضه مغزي در سن ۹۲سالگي دار فاني را وداع گفت.

فرد قاسمي در سال 1351 کارخانجات صنايع الکتريکي ايران ناسيونال را در شهر اصفهان تأسيس کرد و از همان زمان تا کنون با ايجاد اشتغال و کارآفريني خدمات ارزنده‌اي را در صنعت لوازم خانگي کشور انجام داده است.

وي همچنين مؤسس و بنيانگذار شرکت‌هاي تجاري کوفرد، شرکت صنايع الکترونيکي کوهفرد و صنايع الکتريکي ناسيونال (پاناسونيک) ايران بود.

پيشينه فعاليت‌هاي صنعتي و تجاري وي در زمينه توليد لوازم خانگي و لوازم صوتي و تصويري به بيش از 60 سال پيش برمي‌گردد. ايشان همچنين يکي از قديمي‌ترين نمايندگان محصولات پاناسونيک در جهان بود.

ايشان طي عمر پربار خود خدمات شايان توجهي به عرصه علم و دانش با ساخت مدرسه و دانشگاه داشت. وي از حاميان دانشگاه امام صادق(ع) و نيز مؤسسه خيريه کهريزک و بسياري از مؤسسات خيريه و ايتام بوده است. از جمله کارهاي خير ايشان کمک به بازسازي و تجهيز بيمارستان در شهر مقدس مشهد است.
خاطرنشان مي‌شود، پيکر مرحوم حاج محمد فرد قاسمي فردا صبح، مورخ 93.06.25 ساعت 8 صبح از مقابل ساختمان مرکزي شرکت صنايع الکتريکي ناسيونال ايران به‌سمت بهشت زهرا واقع در قطعه 93، (آرامگاه خانوادگي ايشان)، به خاک سپرده مي‌شود.
مراسم ختم آن مرحوم روز پنج‌شنبه مورخ 93.06.27 در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت 10 الي 11:30 صبح برگزار مي‌شود. روحش شاد و يادش گرامي باد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان