arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

وزیر اطلاعات: ایران و نظام اسلامی را اتکا به ولایت فقیه حفظ کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت: اتکای ایران و نظام جمهوری اسلامی به ولایت فقیه، سبب حفاظت کشور و انقلاب اسلامی در برابر انواع توطئه ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر دوشنبه در مجلس ختم آیت الله «محمد تقی نصیری» از علمای استان سمنان افزود: 35 سال از این انقلاب می گذرد و در این سال ها کم توطئه علیه این نظام نشده است و اگر این نظام متکی به اسلحه و توپ و تانک بود بارها می بایست از بین رفته باشد.

وی گفت: همه باید بدانیم چه چیزی این نظام و انقلاب را در برابر این توطئه ها حفظ کرده است و آن چیز که باعث حفظ و تداوم این انقلاب و ثبات نظام شده عملکرد یک عالم، فقیه است که رهبری انقلاب و جایگاه ولایت فقیه را دارد.

وی گفت: حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت وفقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد و امروز ولی فقیه زمان با پیروی و حمایت شما مردم این نظام الهی را در برابر انواع دشمنی ها حفظ کرده است.

علوی با تاکید بر این که چنین نقشی بیانگر ارزش حضور علما در جامعه است به بیان جایگاه و خصوصیات آیت الله نصیری پرداخت و گفت: درگذشت یک عالم، شکاف و خلایی در جامعه به وجود می آورد که جبران ناپذیر است.

وی درگذشت عالمان را سخت برشمرد و افزود: اسلام جایگاه ویژه ای به علم و عالم داده و برای انسان عالم ارزش خاص و جایگاه ویژه ای قایل است.

وزیر اطلاعات با بیان این که انسانی که در عرصه تقوا باشد اسلام او را برخوردار از کرامت معرفی می کند و گفت: اسلام کرامت انسان ها را به تقوا، رفعت و برتری انسان ها را به علم و دانش و فضیلت انسان ها را به جهاد می داند.

وی گفت: اوج سعادت یک انسان شهادت است اما مداد علما بر خون شهدا برتر است و علت آن این است که مجاهدت و مداد یک عالم شهید پرور است.

علوی، آیت الله نصیری را مجسمه تقوا دانست و گفت: آیت الله نصیری در خانواده خود چندین شهید را پرورش داده است.

وزیر اطلاعات گفت: آیت الله نصیری مرد علم و فضیلت، انسان مجاهد و یک عامل به تمام معنا و در عرصه علم و علمی نیز یک انسان کامل بود.

وی گفت: نصیری برای تمام انسان ها یک الگوی سازنده و آموزنده بود.

در این مراسم ختم که با حضور استاندار سمنان، روحانیون و جمع کثیری از مردم و مسوولان سمنان در مسجد جامع این شهر برگزار شد با قرائت قرآن و مرثیه سرایی یاد و خاطره این عالم وارسته گرامی داشته شد.

آیت الله نصیری که مدیر و استاد حوزه علمیه صادقیه سمنان بود ، پنجشنبه شب گذشته بر اثر کهولت سن در 83 سالگی به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر وی روز یکشنبه در سمنان تشییع و به خاک سپرده شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان