arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

طلاق و کاهش ازدواج در وضعیت قرمز!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تغییر کلی شرایط اجتماعی موجود جامعه گفت: در حال حاضر مسائلی همچون «طلاق» و «کاهش ازدواج» در جامعه به وضعیت قرمز خود رسیده است.

به گزارش ایسنا «فرهاد اقطار» معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در کارگاه تربیت مدرس، امروز 24 شهریورماه ، «همسر آزاری»، «خشونت و آزار جسمی و جنسی زنان در خانواده» را یکی از دردناک‎ترین خشنونت خانگی امروز جامعه دانست.

وی با بیان این که خشونت نسبت به زنان تنها خشونت جنسی و جسمی نیست، گفت: پرداخت نکردن حقوق زنان، محروم کردن آن‌ها از حق تحصیل، محصور کردن آنها در خانه و بدرفتاری با آن‌ها نوعی خشونت محسوب می‌شود.

معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که نه تنها زن آزاری بلکه مرد آزاری نیز در جامعه رواج یافته است، تصریح کرد: متاسفانه در کلان شهرها، بعضا زنان با توطئه فردی از بیرون برای کشتن شوهرشان تحریک می‌شوند و این روش را به کار می‎گیرند.

اقطار با تاکید بر این که در حال حاضر مسائلی همچون طلاق و کاهش ازدواج در جامعه به وضعیت قرمز خود رسیده است، گفت: در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج تغییر غیرقابل تصوری پیدا کرده است، امروز از هر 5 ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‎شود و این یک فاجعه بزرگ برای جامعه ما محسوب می‎شود.

وی تهران و البرز را استان‎های پیشگام در امر طلاق دانست و گفت: متاسفانه نه تنها افزایش آمار طلاق بلکه کاهش ازدواج‌ها در جامعه به یک معضل تبدیل شده و با آمار و تحلیل وضعیت موجود تغییر پیدا نخواهد کرد.

فرهاد اقطار ابراز عقیده کرد: ورود بانوان به اجتماع، شرایط تحصیلی و حضور در محیط کار عامل مهمی در بروز این شرایط است؛ ورود بانوان به عرصه کار شرایط اجتماعی جامعه را به کلی تغییر داده و آثار منفی به جا گذاشته است.

معاون پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه «پیشگیری از خشونت» را مهم‌ترین برنامه این سازمان دانست و گفت: بحث پیشگیری از خشونت نه کاهش خشونت، برنامه‌ مهم و اولویت‌دار در سازمان بهزیستی کشور است.

فرهاد اقطار آمار در پایان خشونت و همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری را نیز بالا دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه در این استان پیشگیری از شدت گرفتن این معضل در تمام استان و کشور است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
4
گرانی مسکن، گرانی اجاره مسکن، افزایش قیمت سکه، افزایش بیکاری و خیلی مشکلات دیگه از دستاوردهای دولت دهم بود که این مورد ذکر شده در این مطلب ارمغان این مشکلات است. در طول هشت سال دوره دولت قبلی چه بسیار واحدهای تولیدی، بازرگانی ورشکسته شده و کسب و کار خود را رها کردند و متعاقب آن چه بسیار نیروهای انسانی که بیکار شدند و چه زندگی هایی که از سر بیکاری مردم از هم پاشیده شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
1
6
مردها درآمد كافي داشته باشند اونوقت زنها باخيال راحت از خداشونه برن خونه الان طوري شده كه يكي اجاره ياقسط خونه ميده يكي هم نصفه نيمه خرج ميكنه دلتون خوشه!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان