arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

آموزش مستضعفین منطقه توسط نیروی قدس سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرلشکر جعفری درخصوص توانمندی های نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه اقرار دشمنان بهترین ارزیابی از عملکرد این نیرو است، گفت: کمک فکری و یا آموزش مردم مستضعف منطقه، توسط نیروی قدس سپاه است که موفق هم بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی قبل با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد.

سرلشکر جعفری در این نشست که به مناسبت 26 شهریورماه سالروز دستور حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه برگزار شده است، به تشریح مهمترین مسائل داخلی و خارجی و دستاوردهای سپاه پاسداران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد پرداخت.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به روند تشکیل نیروهای هوایی، دریایی و زمینی در سپاه گفت: امروز سپاه پاسداران از 3 نیروی قوی در هوا، زمین و دریا برخوردار است و دشمن هم به این توانمندی اقرار کرده است.

جعفری افزود: سپاه درکنار ارتش، توان گسترده ای برای دفاع در برابر تهدیدات خارجی فراهم کرده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بعد از جنگ تاکنون دشمن بارها قصد تهدید ایران را داشته است، اظهار داشت: آنها به دلیل آمادگی نیروهای مسلح و مردم منصرف شدند و این معنی بازدارندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ائتلاف آمریکا و متحدانش در برابر داعش تصریح کرد: امریکا از ایفای نقش موثر داعش و امثال آن ناامید شده و این ائتلاف را به راه انداخته است. ما در اینکه هدف جدی آنها نابودی داعش باشد، تردید داریم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از روز اول با داعش مخالف بودیم و به سوریه هم در برابر آن کمک کردیم، گفت: اگر در این ائتلاف (ائتلاف آمریکا و متحدانش در فرانسه) دعوت هم می شد، با محوریت آمریکا شرکت نمی‌کردیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: امریکا فقط علیه داعش اعلام جنگ کرده و هنوز از برخی گروههای معارض در سوریه حمایت می کند.

وی همچنین حضور آمریکایی‌ها در پایگاه عراق را برای حمایت از کردها در شمال این کشور عنوان کرد.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به آزادسازی شهر آمرلی در عراق گفت: با وجود مردم و نیروهای بومی، نیازی به حضور نظامی ایران در عملیات آزادسازی آمرلی نبود. نقش ایران مستشاری و فکری بوده است.

سرلشکر جعفری درخصوص توانمندی های نیروی قدس سپاه نیز گفت: اقرار دشمنان بهترین ارزیابی از عملکرد این نیروی است. کمک فکری و یا آموزش مردم مستضعف منطقه توسط نیروی قدس سپاه بوده که موفق هم بوده است.

وی افزود: حوزه ماموریت نیروی قدس سپاه، خارجی بوده و کمک به نهضتهای اسلامی، توسعه انقلاب اسلامی و کمک به مقاومت مظلومین درسراسر دنیاست و در کشور هایی مثل لبنان، سوریه و عراق که مردم به کمک نیاز داشته باشند، سپاه با نیروی قدس کمک می کند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: سپاه حمایت و دفاع از ملتهایی که تحت ستم آمریکا و اسراییل باشند را وظیفه خود می داند و هرگونه انتقال فناوری که از انتقال سلاح هم مهمتر است را انجام می دهد کما اینکه از قبل هم اعلام کرده ایم و انجام هم شده است و به این مطالبات در هرجا که باشد پاسخ می دهیم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد که آمریکا از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد.
نظرات بینندگان