arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

لیگ قهرمانان اروپا؛ صحنه رقابت تیم های قدرتمند آلمانی و انگلیسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم های قدرتمند چلسی و منچسترسیتی روز چهارشنبه مقابل رقبای آلمانی خود شالکه و بایرن مونیخ رقابتهای خود را در لیگ قهرمانان اروپا آغاز می کنند.

به گزارش تارنمای فیفا، در همین حال ابراهیموویچ ستاره پاری سن ژرمن مقابل باشگاه قبلی خود آژاکس به میدان می رود و تیم قدرتمند بارسلونا اسپانیا نیز دیدار گروهی خود را مقابل یک حریف قبرسی آغاز می کند.

دومین روز دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه در گروه های یی، اف، جی و اچ پیگیری می شود.

گروه یی

بایرن مونیخ- منچسترسیتی

بایرن قهرمان پنج دوره این رقابتها که فصل گذشته برای سومین دوره متوالی به نیمه نهایی راه یافت، برای سومین بار در چهار سال گذشته در مرحله گروهی مقابل منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس به میدان می رود. منچسترسیتی نوار 10 پیروزی بایرن مونیخ در رقابتهای فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را پاره کرد. هر دو تیم هم امتیاز شدند، اما بایرن با پیروزی سه بر یک مقابل منچسترسیتی در صدر گروه ایستاد.

بایرن در مرحله یک هشتم نهایی آرسنال و در مرحله یک چهارم نهایی منچستریونایتد را حذف کرد. این تیم در مرحله نیمه نهایی مقابل رئال مادرید با مجموع نتیجه 5 بر صفر شکست خورد. قهرمان سال 2013 اکنون فرانک ریبری بازی ساز فرانسوی را که از مصدومیت زانو بازگشته و در دیدار مقابل اشتوتگارت گلزنی کرد، به همراه دارد.

منچسترسیتی نیز با تساوی مقابل آرسنال در روز یکشنبه و در حالی که با هفت امتیاز از چهار بازی اول خود در رده پنجم جدول لیگ انگلیس ایستاده است، شروع ضعیفی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داشته است.

رم(ایتالیا) مقابل زسکا مسکو(روسیه)

تیم رم بعد از چهار سال غیبت در لیگ قهرمانان اروپا اکنون میزبان زسکومسکو است. قرار است رودی گارسیا سرمربی این تیم سیدو کیتا هافبک سابق بارسلونا را در ترکیب اصلی قرار دهد.

کیتا لژیونر اهل مالی که در دو بازی لیگ در نیمکت ذخیره ها بود، قرار است به جای دانیله ده روسی که محروم است به زمین بیاید.

رم آخرین بار در فصل 2010- 2011 در این رقابتها شرکت کرد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. این تیم مشتاق شروع خوبی در گروه یی داشته باشد که تیم منچسترسیتی و بایرن مونیخ بخت های صعود از این گروه را نیز شامل می شود.

رم دو بازیکن خود را در اختیار ندارد. اما زسکامسکو نگرانی های بسیار بیشتری دارد. سه بازیکن این تیم مصدوم هستند و در مورد آمادگی یک بازیکن دیگر نیز تردید وجود دارد.

علاوه بر آن دو بازیکن دیگر نیز که فصل گذشته کارت قرمز گرفتند، سه جلسه محروم هستند.

گروه اف

بارسلونا(اسپانیا) مقابل آپوئل نیکوزیا (قبرس)

لوئیس انریکه سرمربی جدید بارسلونا کمپین خود را در رقابتهای اروپایی با میزبانی تیم قبرسی آپوئل آغاز می کند. آپوئل برای سومین بار در مرحله گروهی شرکت می کند و در فصل 2011-2012 به یک چهارم نهایی نیز راه یافت.

فصل گذشته کاتالان ها برای اولین بار از سال 2007 تاکنون نتوانستند به نیمه نهایی راه یابند و با شکست از آتلتیکو مادرید در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند. بارسلونا که چهار بار قهرمانی این رقابتها را در کارنامه دارد، در 27 بازی خانگی گذشته خود در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک شکست داشته است.

آژاکس (هلند) مقابل پاری سن ژرمن (فرانسه)

قهرمان هلند که دو دهه پیش برای چهارمین بار قهرمان اروپا شد، در خانه مقابل پاری سن ژرمن که فصل گذشته به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها راه یافت، آزمون دشواری پیش رو دارد.

تیم آژاکس که تلاش می کند برای اولین بار از سال 2006 تاکنون از مرحله گروهی بالا برود، همچنین باید با زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سابق این تیم که 13 سال بعد از پیوستن به آژاکس اکنون به یک ستاره بین المللی شده است، رقابت کند.

اما پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه که اولین بازی خود را در هلند برگزار می کند، در هفت دیدار خارج از خانه خود در گذشته فقط یک برد داشته است.

تیم پاری سن ژرمن در فصل 2013-2014 برای دومین فصل متوالی به مرحله یک چهارم نهایی گام نهاد و در نهایت مغلوب چلسی شد. مردان لوران بلان نگرانی هایی از خط دفاعی دارند. تیاگو سیلوا غایب است. دواید لوئیز در بازی برای برزیل مصدوم شد.

سرج آوریر نیز در دیدار برای ساحل عاج در اثر برخورد سر او با بازیکن حریف از هوش رفت و دوران بهبودی را طی می کند.

گروه جی

چلسی(انگلیس) مقابل شالکه (آلمان)

چلسی صدرنشین جدول لیگ برتر انگلیس بعد از چهار بازی با حداکثر امتیاز از بازیهای داخلی، به تکرار نمایش فصل گذشته خود مقابل شالکه می اندیشد که در دیدارهای خانه و خارج از خانه سه بر صفر آنها را شکست داد.

چلسی با پیوستن دیه گو کاستا و سسک فابرگاس بخت صعود از مرحله گروهی را دارد. آنها بدنبال دومین قهرمانی بعد از فصل 2012 هستند.

این تیم لندنی سال گذشته به نیمه نهایی صعود کرد. آنها هیچ گاه در خانه مقابل یک تیم بوندس لیگایی شکست نداشته اند.

خوزه مورینیو سرمربی چلسی قصد دارد اولین مربی باشد که با سه باشگاه مختلف (پورتو در سال 2004 و اینترمیلان در سال 2010) قهرمان اروپا می شود.

شالکه فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی با شکست مقابل رئال مادرید از دور رقابتها حذف شد. این تیم در حال حاضر از سه بازی خود در بوندس لیگا فقط یک امتیاز بدست آورده است.

ماریبور (اسلوونی) مقابل اسپورتینگ لیسبون (پرتغال)

اسپورتینگ لیسبون بعد از شش سال غیبت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بازگشته است. نانی در ترکیب تیم قرار دارد که با جذب 11 بازیکن جدید چهره تازه ای یافته است. آنها اولین بازی خود را مقابل ماریبور قهرمان اسلوونی آغاز می کنند. حریف اسلوونیایی نیز بعد از 15 سال به رقابتهای اروپایی بازگشته اند.

تیم ماریبور می تواند از آنته سیموندزا که در دوران بازیکنی، نقش مهمی در صعود این تیم در فصل 1999-2000 داشت، الهام بگیرد.

مارکو سیلوا سرمربی جدید اسپورتینگ که در دو بازی اول این تیم در لیگ پرتغال شکست خورده است، امیدوار است آمارهای نایب قهرمان لیگ پرتغال را تغییر دهد.

تیم پرتغالی بدنبال پاک کردن خاطرات سنگین ترین شکست پنج بر صفر در خانه و هفت بر یک در خارج از خانه در رقابتهای اروپایی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل بایرن مونیخ در سال 2009 است. آنها در هیچ یک از 10 دیدار گذشته این تیم در خارج از خانه در رقابتهای اروپایی بردی نداشته اند و قصد دارند به این ناکامی ز پایان دهند.

گروه اچ

آتلتیک بیلبائو (اسپانیا) مقابل شاختار دونتسک (اوکراین)

آتلتیک برای دومین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قدم می گذارد. این تیم برای اولین بار در 16 سال به این رقابتها بازگشته است. آنها امیدوارند از این گروه که تیم های پورتو و بوریسوف را نیز دربرمی گیرد، صعود کنند.

تیم اسپانیایی در فصل جاری از سه بازی خود فقط سه امتیاز کسب کرده است. در حالی که شاختار در دیدارهای لیگ خود شش برد متوالی را ثبت کرده است . این تیم به علت ناآرامی در شرق اوکراین در شهر لویو بازیهای خانگی را میزبانی می کند.

پورتو (پرتغال) مقابل باته بوریسوف (بلاروس)

تیم پرتغالی پورتو روز چهارشنبه که میزبان حریف بلاروس خود است، بدنبال آن است که دشواری های فصل گذشته را پشت سر بگذارد.

پورتو قهرمان سالهای 1987 و 2004 دویستمین دیدار خود را در این رقابتها برگزار می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان