arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

معلم‌های اول ابتدایی بخوانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
‌یک روانشناس به معلمان توصیه کرد: مراقب اولین برخوردهایشان با کلاس اولی‌ها باشند و سعی کنند مدرسه را به عنوان یک محیط با شور و نشاط و امن به آنها بشناسانند.

مریم رئوفی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های کلاس اولی‌ها ترس و اضطراب جدایی از مادر است و چون مدرسه اولین محیط جدی است که کودک با آن مواجه می‌شود، ابتدایی ترین روزهای مدرسه می‌تواند برای او دلهره آور باشد.

این دکترای مشاوره روانشناسی گفت: این ترس و دلهره در کلاس اولی‌هایی که کمتر از مادرشان جدا بوده‌اند، بیشتر از سایر دانش آموزان است که در چنین مواردی حضور خانواده و به خصوص مادر با کلاس اولی‌ها در اولین روز مدرسه اهمیت زیادی دارد، چراکه می‌تواند در تقویت روحیه دانش آموز اثر مثبتی داشته باشد.

رئوفی به مادرانی که فرزندانشان وابستگی بیشتری به آن‌ها دارند و ترس و دلهره بیشتری هم برای حضور در مدرسه دارند، توصیه کرد: نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی جدید را با فرزندانشان به مدرسه بروند تا آن‌ها به محیط مدرسه عادت کنند.

وی افزود: بهتر است والدین قبل از شروع سال تحصیلی مدرسه را به عنوان یک مکان امن برای یادگیری و تفریح به فرزندانشان بشناسانند و تصور خوشایندی را از مدرسه در ذهن کلاس اولی‌ها بوجود آورند.

این دکترای مشاوره روانشناسی در ادامه نقش مربیان مدرسه را در علاقمندی دانش آموزان بخصوص کلاس اولی‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولین مدارس باید در نخستین روزهای مدرسه با اجرای برنامه‌های شاد و تفریحی مدرسه را به عنوان یک محل امن آموزش و پرورش به کلاس اولی‌ها بشناسانند و ذهنیت خوبی را از درس و مدرسه در آن ها بوجود آورند.

وی گفت: همیشه اولین برخوردها نقش مهمی در مجذوب کردن افراد دارد، لذا اولین برخوردهای معلمین و اولیای مدرسه با کلاس اولی‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند.
نظرات بینندگان