arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

رضایی: مشکلات کم آبی نباید سیاسی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسوولان باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب، مانع از سیاسی شدن مشکلات کم آبی و تامین آب در کشور شوند.

به گزارش ایرنا 'محسن رضایی' روز سه شنبه در هشتمین نشست علمی و تخصصی دانش توسعه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با بیان اینکه در سال های اخیر کشور با خشکسالی و بحران کم آبی شدید مواجه شده، از شخصیت های سیاسی کشور خواست از دامن زدن به مسائلی که باعث سیاسی شدن مسائل آب می شود، پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: مردم ایران همه متعلق به یک فرهنگ هستند و باید از طرح برخی تفکرات سیاسی و قومی که باعث ایجاد تفرقه در جامعه می شود، جلوگیری کرد.

رضایی همچنین گفت: برنامه ریزی و سیاست های غیرکارشناسی سال های گذشته برای دریاچه ارومیه، منجر به خشکی آن شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خشکی دریاچه ارومیه اکنون مسئولان را بر آن داشته تا اجرای 15 سد و برنامه ریزی های اولیه برای اجرای حدود 20 تا 30 سد دیگر در محدوده این دریاچه را تعطیل کنند.

رضایی تصریح کرد: اجرای سد 'گتوند' نیز با بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه، خسارت های چند برابری هزینه اجرایی آن را به دنبال داشته است.

به گفته وی، با اجرای سد گتوند هر سال 15 متر نمک به سطح می رسد و تهدید جدی برای 600 هزار هکتار زمین زراعی تا پنج سال آینده است.

وی افزود: رسیدن به توسعه پایدار یک پدیده اجتماعی است و تا مشارکت جمعی نباشد، آبادانی صورت نمی گیرد.

این نشست با حضور جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد برگزار شد.
نظرات بینندگان