arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

اعطای عنوان افتخاری «پرفسور» به هنرمند ایرانی در اتریش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر پرویز ممنون هنرمند باسابقه تئاتر که سالهاست مقیم اتریش است، عنوان افتخاری «پرفسور» را از طرف رییس جمهوری این کشور دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این نشان بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ اتریش و با تایید دانشگاه وین به این هنرمند اهدا خواهد شد.

اهدای عنوان، توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و کابینه اتریش به نمایندگی از طرف رییس جمهوری در روز چهارشنبه بیست و چهارم سپتامبر 2014 برابر با دوم مهرماه 1393 ساعت 15 در پاله نیدراوستریش در منطقه یک وین صورت خواهد گرفت.

این برنامه با سخنرانی چهره‌هایی همچون پرفسور گریزنگر استاد کرسی تئاتر و رییس پیشین دانشگاه وین و رییس فدراسیون تئاتر شناسان جهان و بتینا اشتینر دبیر بخش فرهنگی روزنامه دی پرسه برگزار می‌شود.

دکتر پروز ممنون، نویسنده، کارگردان و بازیگر، سال ها رئیس دپارتمان تئاتر دانشگاه تهران بود و شاگردان زیادی تربیت کرد که همگی اکنون از بزرگان هنر نمایش و سینما و تلویزیون هستند.

او چند دهه است در اروپا قصه‌های کهن ایرانی از جمله هفت پیکر نظامی را بصورت مدرن نقالی کرده و شاگردانی در این زمینه تربیت کرده است.

سال هفتاد و نه در تئاتر شهر در چند نوبت لیلی و مجنون را به فارسی و آلمانی به همان شیوه مدرن نقالی در تالار چهارسو با نوازندگی سه تار استاد جعفری به صحنه برد.

دکتر ممنون که خود نوازنده سه تار است در تالارهای بزرگ جهان برنامه قصه‌های بیاد ماندنی ایرانی را به صورت نقالی مدرن اجرا کرده و از و او دی وی دی های مختلفی در سطح بین المللی منتشر و عرضه شده است.

او به دفعات در زادگاه خود اصفهان شیرین و فرهاد را به صحنه برده است و کارگاههای آموزشی در این زمینه با کمک مرکز هنرهای نمایشی در استانهای جنوبی برگزار کرده است.

دکتر ممنون اکنون در وین زندگی می کند و سرگرم نگارش خاطرات خود و تدوین تاریخ تئاتر کشور است.

از دکتر ممنون نمایش‌های زیادی به صورت ترجمه از آلمانی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است که اکنون همگی نایاب است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
4
چهار میلیون ایرانی فرهیخته ،متخصص و پولدار اگر به ایران برگردند چه میشه !!!
نظرات بینندگان