arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

انتقاد دمشق از دعوت نشدن سوریه به مذاکرات ائتلاف ضد داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام بلندپایه سوریه روز دوشنبه از جامعه بین المللی به علت دعوت نکردن از این کشور برای شرکت در مذاکرات اخیر به منظور تشکیل ائتلافی برای رویایی با گروه تروریستی داعش، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق به نقل از خبرگزاری رسمی سانا، 'فیصل مقداد' معاون وزیر امور خارجه سوریه، با ابراز شگفتی از دعوت نشدن کشورش به این مذاکرات، گفت: کشورهایی برای مشارکت در این گفت وگوها دعوت شده اند که حامی تروریسم هستند.

سانا به نقل از مقداد افزود: نبرد علیه تروریسم یک فعالیت روابط عمومی نیست، بنابراین همه کشورهای که از تروریسم رنج می برند و با آن مبارزه می کنند و باید در آن مشارکت داشته باشند.

به گفته مقداد، حضور نداشتن سوریه که دستکم برای 3 سال با تروریسم مبارزه می کند، در نشست های جده و پاریس شک و تردیدهای زیادی در باره اهداف این نبرد به وجود می آورد.

سخنان مقداد پس از برگزاری 2 دور مذکرات میان نمایندگان آمریکا و کشورهای هم پیمان آن در عربستان سعودی و فرانسه به منظور تشکیل ائتلافی علیه گروه تروریستی داعش، منتشر شد.

این گروه تروریستی با اشغال بخش هایی از خاک سوریه و عراق، مرتکب موارد وحشیانه نقض حقوق بشر شده است.

این در حالیست که از سوریه برای حضور در این مذاکرات دعوت نشده و واشنگتن اعلام کرده که قصد هماهنگی با دمشق در نبرد علیه داعش را ندارد.دمشق همچنین تاکید کرده است که هرگونه اقدام علیه داعش در خاک سوریه باید با رضایت و اطلاع دولت این کشور صورت گیرد.

دمشق همچنین هم پیمانان اصلی آمریکا در منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی را به علت حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه، حامی تروریسم می داند.

گروههای مسلح و تروریستی که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده، به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان