arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

عمرو موسی: باید در مورد اهداف ائتلاف 40 کشور علیه داعش دقت کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عمرو موسی با بیان این که گروهک تروریستی "داعش" زشت‌ترین چهره‌ای است که به اسلام و مسلمانان و همچنین اعراب بیشترین آسیب را وارد می‌کند، گفت: این گروهک خواسته یا ناخواسته و یا با انگیزه و حمایت بیگانگان به اوضاع طائفه‌ای، منطقه‌ای و جمعیتی منطقه ضرر رسانده است و به صورت مستقیم بر ثبات عراق تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سایت اینترنتی "النشره"،‌ عمرو موسی، دبیر کل سابق اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: مبارزه با داعش یک مساله ضروری است، اما این اقدام نباید فقط از منظر مصالح خارجی و یا تمایل آمریکا برای انتقام‌گیری و یا بنا به دلایل دیگر باشد، بلکه باید در زمینه مقابله با داعش حفظ منافع منطقه مدنظر قرار بگیرد و این مقابله نیز فراگیر باشد و تمام گروه‌های تروریستی را شامل شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مقابله با منابع تامین مالی این گروه‌ها، گفت: باید در موضوع ائتلاف در مورد نقش آمریکا و اهدافی که دنبال می‌کند و همچنین میزان پایبندی این ائتلاف، دقیق باشیم. درحال حاضر خطر این اقدامات کم تر از آنچه که است، به نظر می‌رسد.

موسی در ادامه گفت: همین طور ما باید در مورد اینکه چرا استرالیا یک گردان از سربازان خود را به جنگ زمینی با داعش فرستاد در حالی که آمریکا دست به حملات هوایی می‌زد،‌ دقت کنیم و بیندیشیم این نیروها بدون قطعنامه شورای امنیت چگونه وارد خاک عراق یا سوریه شدند.

وی خواهان این شد که یک نشست عربی برای بحث و بررسی اختصاصی این موضوع و مطرح شدن آن در شورای امنیت برگزار شود.

موسی اظهار کرد: ائتلاف 40 کشور برای مبارزه با یک گروه نیازمند توضیح است و تفاوت قائل شدن میان تروریسم در یک مکان با تروریسم در مکانی دیگر چندین علامت سوال را بوجود می‌آورد و اعزام ارتش‌های غربی به خاک و آسمان این مناطق بدون ارائه طرح روشنی در مقابل افکار عمومی موضوعی است که به راحتی صورت نخواهد گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان