arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

تلاش پرايد براي پناهنده شدن! /طنز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افکارنیوز: ظاهرا فراموش كردن كه يك كارخونه براي توليد خودرو فقط قطعات و مواد اوليه مصرف نمي كنه بلكه هزينه پرسنل ، آب ، برق ، گاز ، ماليات و خيلي چيزهاي تحميلي ديگه هم در تعيين قيمت خودرو نقش دارن .

كافيه بنا به دلايلي قصد مهاجرت داشته باشيم و روياي زندگي در سرزمين هاي دور افتاده و متمدن ما رو بدجور غلقلك بده اونوقته كه به هر دري كه بشه مي زنيم تا بتونيم گرين كارت ورود به بهشت خيالي رو بدست بياريم.

تو نوشته هاي قبلي خودم گفتم كه به عنوان يك خبرنگار كنجكاو با توجه به اخبار ضد و نقيض و بعضا مافيايي سايت ها و روزنامه ها به سراغ مظلوم ترين و پر خبرترين سوژه اين چند وقته اخير رفتم كه با توجه به هجمه ناجوانمردانه وارد كنندگان خودروي خارجي و دلالان اين حوزه و بي مهري مجلس نشينان اينقدر معروف شده بود كافي بود اسمش رو در گوگل سرچ كنيم تا ببينيم چند تا خبر و عكس بد و خوب از ايشون رويت و فكر كنم اگر در آينده در انتخاباتي كانديدا ميشد قطعا با بالاترين راي سكاندار كميسيوني خاص بود. بله مصاحبه با جناب پرايد كه بيش از پنج ميليون دستگاه از خواهر و برادراي عزيزش مهمان خونه خيلي هاست.

مصاحبه جذاب و در عين حال دردناك و افشاگرانه اي رو با جناب پرايد انجام دادم و تمام سايت ها و روزنامه ها با آب و تاب اين رنج نامه رو منتشر كردند. اما غافل از اينكه اين مصاحبه به مذاق مافياي واردكنندگان خودروي خارجي خوش نيومده و اين عزيز دل برادر رو دزديده و مورد شكنجه نا جوانمردانه قرار دادند. و جناب پرايد هم پس از آزادي با بدني رنجور و نا اميد از احقاق حقوق از دست رفته خودش بار سفر را به نيت مهاجرت بسته و خودش رو رسونده به يه كشور اونور آبي جهت مصاحبه با سفارت يكي از بلاد كفر . منم كه از شانس براي گذروندن تعطيلات تابستوني اونورا بودم با جناب پرايد مواجه شدم و چون وقت مصاحبه داشت تصميم گرفتم باهاش به محل سفارت برم. در صف انتظار بر روي صندلي جلوي جناب پرايد نشسته بودم و به قصد فضولي درب داشبورد رو باز كردم و يك پاكت بزرگ حاوي نامه اي تا شده به همراه گواهي تاييد شكنجه و طول درمان با امضاي اصغر مكانيك و اثر انگشت نقي صافكار و تعداد زيادي عكس از آسيب هاي مختلفي كه در دوران شكنجه در پاركينگ مخفي بر بدنه ، موتور ، روح و روان جناب پرايد رفته بود در اون پيدا كردم.

ظاهرا اين دوست ما رنج نامه اي براي خودش دست و پا كرده بود و ميخواست براي محكم كاري هم كه شده اونا رو به سفارت بده و جدي جدي پناهنده بشه! عكس ها كه خيلي خيلي دلخراش بود !! يواشكي نامه رو باز كردم و شروع كردم به خوندنش كه از قضا شما هم بخونيد و قضاوت كنيد بد نيست:

مسئول محترم سفارت كشور اسمشو نبر
من پرايد كيا با بيش از بيست و چند سال سابقه توليد و قابليت اشتغال زايي قابل توجه در كشور ايران ، به دليل نبود امنيت جاني از طرف مافياي قدرت و دلالاي بزرگ وارد كننده خودرو و بعضي از نماينده هاي مجلس و نداشتن آينده اي روشن در كشور توليد كننده خودم تقاضاي پناهندگي به كشور شما را دارم. از بد روزگار بعد از سالها خدمت رساني به مردم و بدست آوردن جايزه بزرگ اشتغال زايي و رضايت مشتري ، با توجه به اينكه كيفيتم از جانب كارخانه مثل قبل رضايت بخش و همچنين بر تعداد آپشن هاي مورد نيازم اضافه هم شده ( كيسه هوا – ترمز ضد قفل – موتورهاي جديد و ... ) به محض بالا رفتن قيمتم با توجه به تورم و افزايش قيمت مواد اوليه ساخت و توليد و راي و نظر كارشناس هاي شوراي رقابت مورد بي مهري و حمله ناجوانمردانه از طرف وارد كننده هاي خودروهاي گرانقيمت خارجي و برخي از نماينده هاي مجلس ايران قرار گرفتم و كارو را تا اونجايي پيش بردن كه منو دزديده و مورد شكنجه هاي دردآوري قرار دادن كه عكس هاي تاييد كننده اين ادعاي من ضميمه ميشود !! و حتي نماينده هاي مجلس وزير صنايع رو كه به هواخواهي به جا و به حق از خودروساز هاي داخلي حرف هايي زده بود رو تهديد به استيضاح و بركناري از قدرت كردن و مدعي شدند كه قيمت تموم شده من چيزي حدود ۱۳ ميليونه نه ۲۰ ميليون و ظاهرا فراموش كردن كه يك كارخونه براي توليد خودرو فقط قطعات و مواد اوليه مصرف نمي كنه بلكه هزينه پرسنل ، آب ، برق ، گاز ، ماليات و خيلي چيزهاي تحميلي ديگه هم در تعيين قيمت خودرو نقش دارن .

در ايران مافياي واردات خودرو دست به دست هم دادن تا با ورشكسته كردن خودروسازاي داخلي مانع از رشد و توسعه و رونق اقتصادي دولت و كشور بشن و با افزايش بي رويه واردات خودروهاي خارجي و گرونقيمت سودهاي زيادي رو به جيب زدن و دست مزد خدمت بعضي از عوامل پشت پرده رو هم نقدا پرداخت كردند.

در ايران برخي از نماينده هاي خاص مجلسش ورود ۷۰ هزار خودروي خارجي و خروج ميلياردها دلار ارز از كشور و همچنين خوش خدمتي براي ايجاد شغل و كار بيگانه ها رو ضايع كردن حقوق مردم نمي دونند اما برعكس بالا رفتن قيمت خودروهاي توليد داخل رو از طرف خودروسازهايي كه سالهاست چراغ خونه هزاران نفر رو با اشتغال زايي روشن نگه داشتن رو خيانت به مردم و ضايع كردن حقوق شهروندي و قابل پيگيري مي دونند!

در ايران دولت جديد با توجه به شرايط بد اقتصادي خودرو سازاي داخلي آبرو داري ميكنه ولي مافياي قدرت از خودروسازاي داخلي آبرو بري مي كنند. در ايران در اين سالهاي تحريم خودروسازاي داخلي خون دل خوردن اما مافياي وارد كننده خودروي خارجي در تيرماه امسال جشن بزرگ پول دار شدنشون رو برگزار كردند. تازه وارد كننده هاي خودرو هم با افتخار اعلام كردن كه تا آخر امسال ۱۰۰ هزار خودروي لوكس ديگه رو وارد كشور مي كنند و اين يعني روحم شاد و يادم گرامي!

خلاصه اينكه در ايران نماينده هاي مجلسشون به جاي اينكه سعي كنن مشكلات اقتصادي مردم حل بشه و با وارد كننده هاي پولدار مبارزه كنن ، زورشون به خودروسازها رسيده و اونا رو مجبور به پايين آوردن بي انصافانه قيمت خودرو ها كردند. در آخر هم التماس ميكنم به داد من برسيد و منو پناهنده كنيد.

وقتي خوندن اين تقاضاي پناهندگي تموم شد بغض گلوم رو گرفت و تصميم گرفتم خودمم پناهنده بشم اما هر چي فكر كردم ديدم فعلا بهونه موجهي ندارم و بهتره ببينم اين جناب پرايد عزيز ما پناهنده مي شه يا نه؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
0
آخه كدوم خودروساز به مونتاژكار قطعات چيني ميگن خودروساز اون هم با كلي تلفات جاده اي كه مسئولش همون پرايد پناهنده شماست
نظرات بینندگان