arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

هاگل: ماموریت رزمی در عراق نداریم/آماده اقدامات هدفمند در سوریه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کنگره این کشور اعلام کرد: واشنگتن قصد ندارد ماموریت رزمی در عراق داشته باشد اما به منظور مبارزه با شبه نظامیان داعش در این کشور 1600 مشاور نظامی در عراق مستقر خواهد کرد.

به گزارش شبکه آرتی، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی در جلسه استماع کنگره این کشور اظهار داشت: آمریکا همچنین آماده اقدامات هدفمند در سوریه است.

هاگل در این جلسه استماع تاکید کرد: نیروهای آمریکایی ماموریت رزمی نخواهند داشت و سربازان مستقر شده در عراق از نیروهای کرد و ارتش عراق حمایت خواهند کرد.

وی همچنین گفت که قرار است نیروهای کرد به جنگ با داعش پیوسته و اقدام به حفظ مناطق بازپس گرفته شده از نیروهای داعش کنند.

هاگل تصریح کرد: این یک عملیات آسان یا کوتاه نخواهد بود ما با داعش در جنگ هستیم همان طور که با القاعده در جنگ هستیم.

به گفته هاگل نیروهای آمریکایی در عراق از مبدا بغداد و همچنین اربیل مرکز کردستان عراق عملیات انجام خواهند داد.

هاگل همچنین گفت: فرماندهی مرکزی آمریکا طرح انجام اقدامات هدفمند علیه پناهگاه‌های امن داعش در سوریه از جمله حمله به زیرساخت‌ها را دارد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به طرح این کشور به منظور تجهیز و آموزش پنج هزار تن از نیروهای مخالف سوریه اشاره کرد و گفت: این تعداد به منظور معکوس کردن روند جنگ علیه دولت سوریه در مرحله فعلی کافی نخواهد بود.

همچنین هاگل تصریح کرد که زمینه‌های این ماموریت آموزشی از سوی عربستان سعودی تامین شده و دولت اوباما تلاش دارد تا با مطرح کردن لایحه‌ای در کنگره اجازه به اختصاص 500 میلیون دلار برای کمک به آموزش و تجهیز مخالفان سوری دهد.

این در حالی است که در این جلسه استماع مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز حضور داشت و در اظهاراتی طرح حمله به اهدافی در سوریه را تایید کرد.

دمپسی گفت: ما آماده‌ایم تا به اهداف داعش در سوریه حمله کرده و قابلیت‌های داعش را تضعیف کنیم.

دمپسی اضافه کرد: چنین عملیاتی یک عملیات ایجاد وحشت نخواهد بود زیرا نحوه سازماندهی داعش نیز این‌گونه نیست بلکه این یک عملیات پایدار و مداوم خواهد بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان