arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

رئیس دانشگاه آزاد : شهریه رشته های پزشکی هم مانند سایر رشته ها فقط15درصد افزایش می یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پنجمین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاداسلامی که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، اساسنامه سازمان سما، ایجاد معاونت اقتصاد و سرمایه گذاری و افزایش حداقلی شهریه دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاداسلامی ،دکتر میرزاده در حاشیه پنجمین جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاداسلامی، با بیان اینکه هیات امنا یکی از ارکان مهم دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود، اظهار داشت: در این جلسه مانند گذشته مورد حمایت های صمیمانه و مشفقانه اعضای هیات امنا قرار گرفتیم و با همراهی آنان توانستیم برخی مسائل دانشگاه که در قالب دستور جلسه مطرح شده بود، به تصویب برسانیم.

رییس دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان سما به عنوان اولین دستور جلسه هیات امنا، افزود: اساسنامه سازمان سما که شامل مدارس غیرانتفاعی سما و دانشکده های مهارت محور سما است، در سال 1374 تدوین شده بود که با توجه به تحولات اخیر در برنامه های دانشگاه نیاز به بازنگری داشت و درجلسه امروز این بازنگری به تصویب رسید.

وی درباره ضرورت این بازنگری، خاطر نشان کرد: در برنامه های اخیر دانشگاه آزاد، ماموریت های جدیدی برای سازمان سما از جمله افزایش مشارکت در برنامه های علمی، فرهنگی، پژوهشی و ... در نظر گرفته شده است، همچنین تاسیس مدارس بین المللی دو زبانه سما وتمرکز بر روی فعالیت های کاربردی و مهارت محوری از دیگر مواردی است که در اساسنامه جدید سازمان سما مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر میرزاده به مصوبه افزایش نرخ شهریه دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی اشاره و اظهار داشت: در جلسه امروز، برای نرخ شهریه داشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاداسلامی(مشغول به تحصیل) نیز مانند سایر رشته های علوم مهندسی و ... افزایش حداکثر 15 درصدی در نظر گرفته شد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه رشته های پزشکی بسیارپرهزینه هستند، افزود: شهریه ای که از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اخذ می شود، یک سوم شهریه پردیس های دولتی است و ما مجبوریم برای ادامه حیات دانشکده های پزشکی از منابع مالی رشته های دیگر مانند علوم مهندسی استفاده کنیم.

وی همچنین از موافقت اعضای هیات امنای مرکزی با ایجاد معاونت اقتصاد و سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این معاونت برای اولین بار در چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و قرار است سیاست های شورای اقتصاد و دانش بنیان را اجرایی کند. البته بحث تشکیلات آن به صورت مفصل درکمیسیون هیات امنا مورد بحث قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
1
0
من ترمی 1.200 شهریه دانشگاه میدم با هزارجور بدبختی و فلاکت حالا 15 درصد هم میکشن روش عب نداره آقا اثلا 50 درصد بکشین روش لاقل یه کولری بخاری خدماتی چیزی هم اضافه کنید دیگه بابا بخدا خسته شدیم
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
1
1
آقای دکتر میرزاده من ورودی سال 83 در مقطع کارشناسی گروه اقتصاد بودم و شهریه ثابت من ترم اول 112000 تومان بود تا ترم 8 و فقط واحد نظری من تغیر میکرد و الان هم دانشجوی ارشد گروه مدیریت هستم و شهریه ثابت من سال اول 970000 تومان و سال دوم 1010000 توما ن شد که گفتیم این تغیر ملایم هستش ولی حالا که مملکت دارد به سمت ثبات میرود چه شده که شهریه ثابت 1182251 تومان شده !!!!
در صورتی که شهریه ثابت در زمان لیسانس ما تغییر نمیکرد!!
خوب با این اوضاع دانشگاه ازاد را باید تغییر نام بدهند و دانشگاه مرفعین بدون درد نام گذاری کنند ،
مگه ما دزدی داریم که واسه ترم پایان نامه 3000000 پول باید پرداخت کنم ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
1
1
از کی تا حالا شهریه ثابت رو اضافه میکنن؟
نظرات بینندگان