arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۳۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

زن جوان باردار، در بیمارستان جاسک جان خود را از دست داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک زن جوان باردار روز سه شنبه پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان ،جان خود را از دست داد.

فرماندار جاسک با تایید این خبر،اظهار داشت:این بانوی 34ساله به نام 'ساره خاتون دهشتی 'بامداد سه شنبه از بخش لیردف به بیمارستان جاسک منتقل شد و پس از آن جان خود را از دست داد.

علی سالاری سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی تلفنی با ایرنا افزود:هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد:هر چند شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.

سالاری یادآور شد:در زمان این اتفاق در جاسک نبوده و برای حضور در نشستی اداری در مرکز استان در فاصله حدود 300کیلومتری بندرعباس به سر می برده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک یادآور شد:گزارش مکتوب و مستند از روند مراجعه و اقدامات درمانی و دلیل قطعی مرگ این مادر باردار از مسوولین پزشکی خواسته شده که این گزارش در حال تهیه بوده و هنوز به فرمانداری نرسیده است.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:این مادر جوان در چهارمین زایمان خود با توجه به فرا رسیدن زمان وضع حمل ،بدون هیچگونه مشکل خاصی به مرکز تسهیلات زایمان بخش لیردف مراجعه کرده است.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد:این مادر بیمار در مراحل پایانی زایمان دچار پدیده نادر 'آمبولی مایع آمیونیتیک' شده و با توجه به اختلال انعقادی ناشی از این عارضه در شرایطی که ضریب هوشیاری وی در حال کاهش بوده به بیمارستان جاسک منتقل شده است.

این مقام پزشکی اضافه کرد:مادر باردار در حالت کما و با ضریب هوشیاری پایین به بیمارستان جاسک رسیده که اقدامات درمانی بی اثر بوده و مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر نوروزیان هرچند در ساختار مرکز تسهیلات زایمان جاسک پزشک زنان و زایمان پیش بینی نشده و در زمان مراجعه به جاسک نیز بیمارستان این شهر متخصص زنان و زایمان نداشته، اما متخصص بیهوشی و پزشک جراح عمومی در بیمارستان حاضر بوده و تمام اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی تاکید کرد:عارضه آمبولی مایع آمیونیتیک پدیده ای نادر در بین زنان باردار هنگام وضع حمل است اما در مراکز پیشرفته نیز ،در 97درصد موارد باعث مرگ مادر می شود و نمی توان علت فوت مرحومه دهشتی را به نبود متخصص زنان و زایمان نسبت داد.

دکتر نوروزیان اضافه کرد:قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از این حادثه به پایان رسیده و پزشک جدید نیز حدود 16ساعت بعد از این اتفاق به جاسک رسیده است.

شهرستان جاسک با بیش از 50هزار نفر جمعیت در فاصله حدود 300کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود 15هزار نفر تخمین زده می شود.ک/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
2
20
تو شهر های بزرگ با وجود رشد جمعیت منفی به تعداد آرایشگاههای شهر پزشک متخصص و ماماهستند با این حال شهری به اهمیت جاسک که روزگاری از دروازهای ورودی کشور بشمار می آمدبا وجود اشباع شدن تعداد پزشکان در کشور و بیکاری یا و مشغول شدن به کارهای غیر تخصصی هنوز از عدم وجود پزشک قربانی می دهد!!این قضیه از یک طرف نتیجه رفاه طلبی این قشر از طرف دیگر قصور در برنامه ریزی مسئولان است. جامعه پزشکی و بخصوص سازمان مهم نظام پزشکی که بر سر نشستن کرسی های آن همواره نزاع و تقلب و لابی گری حاکم است باید مسئولیت این حادثه را بپذیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
داره میگه این پدیده نادری هست که در مراکز پیشرفته هم 97 درصد مرگ میده
بستکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
6
تو شهرستان بستک که در غرب استان هرمزگان واقع شده و حدود 100 هزار جمعیت کل شهرستان. یک اطاق عمل داریم که رءیس بیمارستان مرکز شهرستان(فکری بستک) و رءیس اطاق عمل یک نفره که بطور متوسط هر ساله حدود 35 روز میره مرخصی به اتفاق همسرش که یکه از پرسنل اطاق عمله خلاصه اطاق عمل رو تعطیل مکنه...کل مریضای شهرستان از زایمان تا ....مجبورن برن بندر عباس با فاصله260 کیلومتر یا استان فارس...ظاهرا مسئولین منتظرا یکی دو نفری تلفات داشته باشیم تا بعد از طریق مراجع قانونی پیگیری کنن....خواهشن نشون بدین شاید پیگیری بشه
جاسکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
3
سلام
تصویر نامه ای منتشر شده است که علت مرگ مادر را کمبود دارو و خون اعلام می کند.

اما متاسفانه علوم پزشکی هرمزگان چون خودش زیر سوال است مساله را یه جوری جلوه میدند که مسولیت متوجه خودشان نباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
4
2
الان اگر یک اسکانیا حامل چندین زن باردار آتش بگیره ملت براشون کاملا عادی شده و هیچ عکس العملی نشان نمیدن کلا آتیش گرفتن اسکانیا جا افتاده
اما اگر به دلیل یک علت نادر یک زن باردار تلف بشه و خودشان هم اعلام کنند قصور پزشکی نبوده ملت فهیم دست از یقه پزشکان برنمیدارند !
بابا متخصص جراح بالا سرش بوده ... متن را بخونید
burzum
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
3
6
قبول که تو شهرستان امکانات خیلی کمه.ولی چرا باید در سن 34 سالگی تو قرن 21 یه خانوم 4 بار بزاد!
دکتر زینل رنجبر متخصص بیهوشی و رییس بیمارستان فکری بستک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
2
3
با سلام و احترام
لطفا طبق قانون مطبوعات این جوابیه را در پاسخ کامنت قبلی منتشر فرمایید.
در این کامنت هم کذب و هم عدم آشنایی با قوانین و و سخن گفتن به دور از واقعیت .
فاصله بستک تا بندر عباس 210 کیلومتر است نه 260 و بیماران اورژانس ی بستک در موارد نیاز به شهرستان لار فارس اعزام میشوند که 100 کیلومتری بستک هست و نه به بندرعباس
لازم به ذکر است که
رییس بیمارستان بستک کارمند رسمی دولت است و با قوانین کاملا آشناست.
در مناطق محرومی مثل بستک همه پزشکان تک متخصص در رشته هستند که همین امر هم در بسیاری از رشته ها فراتر از سطح بندی خدمات می باشد و در چارت تشکیلاتی بیمارستان اکثر رشته ها پیش بینی نشده است.
مرخصی رفتن سالی به قول ایشان 35 روز حداقل حقوق قانونی یک کارمند رسمی دولت است.
اما نبود جایگزین طی مرخصی برای تمام رشته های تخصصی رخ میدهد و این امری اجتناب ناپذیر است و از توان دولت و دانشگاه خارج است که در مواقع مرخصی برای بیمارستانهای کوچک در شهرهای دور افتاده و محروم جانشین تعیین نماید.
لطفا زحمات و خدمات دولت و دانشگاه و بیمارستان را غیر منصفانه به زیر سوال نبرید.
لازم به ذکر است که در حال حاضر برابر سطح بندی خدمات،
دولت و دانشگاه دارد خدمات تخصصی بیش از حد مصوب به مردم در بیمارستان فکری بستک ارایه میدهد که جای تشکر و قدردانی است.
و این بیمارستان از موفق ترین بیمارستانهای دانشگاه میباشد که طی این چند سال به لطف خدا و تلاش دلسوزانه کارکنان پزشکان و مدیران ش
آمار مرگ مادر باردار در آن حداقل بوده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
1
0
برو بابا بي اساس حرف ميزنه اين دكتر من خودم متاسفانه اتفاقي گذرم افتقاد به بيمارستان جاسم واسه يك امپول ساده حد اقل ها را از نظر بهداشت رعايت نمي كردن و سرپرستار او نجا مثل حيوانات با انسان رفتار مي كرد.
نظرات بینندگان