arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

مرکل برنده جایزه صلح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به علت اذعان به جنایات این کشور در دوران جنگ جهانی روز چهارشنبه برنده جایزه صلح سئول 2014 شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، بنیاد جایزه صلح سئول از مرکل به علت بیدار کردن «آگاهی جهانی درباره شان انسانی از طریق عذرخواهی و برعهده گرفتن مسئولیت جنایات گذشته در دوران جنگ» تقدیر کرد.

اعطای این جایزه دوسالانه در سال 1990 به منظور گرامیداشت موفقیت برگزاری المپیک تابستانی سال 1988 در سئول آغاز شد و برنده آن 200 هزار دلار دریافت می‌کند.

این بنیاد همچنین از مرکل به علت کمک به فائق آمدن بر بحران اقتصادی اروپا و تاکید بر اهمیت حقوق بشر از طریق عذرخواهی مکرر به علت هولوکاست ، تقدیر کرد.

این نهاد اعلام کرد: «وی (مرکل) پیام‌هایی فرستاده و از کشورهایی که جنایات گذشته خود را در دوران جنگ و اقدامات خود را علیه بشریت تکذیب می‌کنند، خواسته است اقدامات مناسب را اتخاذ کنند».

این تقدیر حاوی انتقاد تلویحی از ژاپن است که مدتهاست کره جنوبی از آن کشور به علت نشان ندادن پشیمانی کافی به علت آزار و اذیت‌های مربوط به حاکمیت استعماری توکیو در شبه جزیره کره از سال 1910 تا سال 1945 انتقاد می‌کند.

مراسم اعطای این جایزه بعدا در سئول برگزار خواهد شد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، واتسلاو هاول رئیس جمهور فقید جمهوری چک و پزشکان بدون مرز از برندگان قبلی این جایزه هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
4
6
خندیدم
نظرات بینندگان