arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

نماینده مجلس: تفاهم بین گروه 5+1 و ایران دور از ذهن نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان تفاهم بین گروه 5+1 و ایران وجود دارد و اگر این تفاهم انجام گیرد از روی استیصال غرب خواهد بود.

علیرضا زاکانی شامگاه چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ نشست های 'بزم اندیشه' سازمان جوانان آستان قدس رضوی افزود: با خطوط قرمزی که رهبر فرزانه انقلاب برای تیم مذاکره کننده ایران در نظر گرفته است امکان عقب نشینی ایران در این مذاکرات وجود ندارد.

وی یادآور شد: این خطوط قرمز شامل ادامه فعالیت فردو، باقی ماندن آب سنگین اراک در همین حد تولیدات، کاهش نیافتن غنی سازی اورانیوم، باقی ماندن تعداد سانتریفیوژها درحد فعلی و برداشته شدن کامل تحریم ها می باشد.

زاکانی افزود: خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی، دست گروه 5+1 را برای هر گونه پیشروی در مذاکرات خواهد بست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گذشته از مذاکرات هسته ای یا احتمالا توافق هسته ای آنچه کمر آمریکا را خواهد شکست موج بیداری اسلامی است که خاورمیانه، آفریقا و بسیاری از کشورهای اسلامی در جهان را فراگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اصلاح طلبان جزو گروه های خودی نظام هستند یا خیر گفت: اصلاح طلبان غیرخودی نیستند اما فتنه گر غیرخودی است.

زاکانی افزود: وقتی شورای نگهبان صلاحیت آقای عارف را در انتخابات ریاست جمهوری تایید می کند یک اصلاح طلب را تایید کرده است اما فتنه گر را تایید نمی کند.

وی یادآورشد: رهبر فرزانه انقلاب نیز درباره فتنه گران فرمودند اینها لغزیدند و رفتند
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان