arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

داعش در الضلوعیه عراق از گازهای سمی استفاده می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهالی شهر به محاصره در آمده ˈ الضلوعیه ˈ عراق اعلام کردند داعش پس از دو ماه محاصره این شهر نتوانسته است وارد آن شود و برای در هم شکستن مقاومت مردم، دست به استفاده از گازهای سمی زده است .

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری عراقی 'السومریه نیوز'، یکی از مبارزان عشایر ضلوعیه گفت: از شب گذشته آن ها ما را تهدید کردند اگر تسلیم نشویم از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند و ما هم این تهدید را جدی گرفتیم اما تجهیزات و لوازم لازم را برای مقابله با چنین حملاتی در اختیار نداریم .

مبارزان این شهر شماری از افرادی را که بر اثر استشمام این نوع گازها دچار مسمومیت و حالت خفگی شده اند، از طریق رود به بیمارستان منتقل کرده اند .

شیوخ عشایر ضلوعیه با تاکید بر استفاده داعش از مواد سمی مانند گاز کلر خواستار کمک فوری دولت به مردم این منطقه و شکستن حلقه محاصره آن شدند و تاکید کردند کودکان و زنان در وضعیت بسیار بدی هستند .

یکی از مبارزان این شهر نیز گفت: ابتدا انفجاری روی داد و پس از 15 دقیقه ما دچار مشکل شدیم و دوستان ما را به درمانگاه ها منتقل کردند .

ضلوعیه از دو ماه پیش تاکنون تحت محاصره نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش است و این تروریست ها به سبب مقاومت مردمی هنوز نتوانسته اند وارد آن شوند. بنابر این، اکنون به استفاده از گازهای سمی و شیمیایی روی آورده اند .

منطقه ضلوعیه در جنوب تکریت (استان نینوا) قرار دارد و ارتش عراق بتازگی چندین عملیات سنگین در این منطقه علیه تروریستها انجام داده است.

ضلوعیه از سه طرف در محاصره آب قرار دارد و تنها مسیر ارتباطی زمینی از سه ماه قبل در محاصره تروریستهای داعش قرار دارد.

چند روز پیش داعشی ها از طریق بلند گو تهدید کردند که زنان ضلوعیه را به کنیزی خواهند برد و نسل عشیر الجبور را از روی زمین بر می دارند، چرا که ضلوعیه به عنوان منطقه ای سنی نشین در برابر داعشی ها ایستادگی کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان