arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

حماس: ترميم تونل‌هاي غزه آغاز شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يکي از اعضاي عالي‌رتبه دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با بيان اينکه حماس کار ترميم تونلهاي غزه را آغاز کرده است، خواستار اجراي مدل مقاومت غزه در کرانه باختري شد.

به گزارش پايگاه خبري «فلسطين اليوم»، «محمود الزهار» عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» روز پنجشنبه (امروز) در کنفرانسي خبري، پيروزي غزه در جنگ اخير با رژيم صهيونيستي را راهبردي خواند، و با بيان اينکه حماس کار ترميم تونل‌ها در غزه را آغاز کرده است، گفت که اگر مدل مقاومت غزه در کرانه باختري اجرا شود، آنگاه فلسطين به آزادي قدس نزديک‌تر خواهد شد.
محمود الزهار گفت: حماس بازسازي تونل‌هاي مقاومت در غزه پس از حمله اخير رژيم صهيونيستي را آغاز کرده است و مانعي براي ترميم توانايي مقاومت جهت هر درگيري در آينده وجود ندارد.
وي سپس با بيان اينکه پيروزي غزه در جنگ اخير رژيم صهيونيستي استراتژيک بود و دشمن به هيچ يک از اهدافش از جمله تخريب تونل‌ها دست نيافت اسرائيل را به افشاي آمار واقعي تلفات خود در جنگ فراخواند و گفت: ۴۰۰ نظامي اسرائيلي در جنگ اخير کشته شدند که ۱۲۰ تن از آنها مربوط به عمليات‌هاي تک‌تيراندازي هستند اما «اسرائيل» از اعلام آمار حقيقي طفره مي‌رود.
وي تصريح کرد که مقاومت در غزه بايد به کرانه باختري منتقل شود و در صورت تحقق اين امر آزادي فلسطين نزديک مي‌شود. الزهار در مورد ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه ميان گروه‌هاي فلسطيني و اسرائيلي نيز گفت که تا قبل از 25 ماه جاري (سپتامبر) مذاکره‌اي در کار نخواهد بود و اين مذکرات خواست رژيم صهيونيستي در مورد آزادي اسراي اسرائيلي و با تحويل جسد نظاميان آن را تامين تضمين نخواهد کرد و اين موضوع فقط ميان گروههايي که نظاميان اسرائيلي در دست آنهاست و يک طرف اسرائيلي به صورت جداگانه بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي در مورد اوضاع داخلي فلسطين اعلام کرد که حماس با استقرار ناظران تشکيلات خودگردان بر گذرگاه‌هاي غزه موافق است اما حضور هيچ نيروي بين‌المللي را قبول ندارد.
الزهار در ادامه ضمن اعلام شکست تحقق اهداف دولت توافق ملي فلسطين اعلام کرد که حماس پس از انتهاي مدت قانوني 6 ماهه به دنبال جايگزين براي اين دولت خواهد بود.
الزهار که در خلال کنفرانس خبري پس از برنامه «سالن روزنامه‌نگاري» که به همت انجمن روزنامه‌نگاران غزه برگزار شد، سخن مي‌گفت افزود: دولت توافق ملي دولت شکست است زيرا هيچ‌کدام از وظايف خود را انجام نداده است، «رامي الحمدالله» رئيس اين دولت مي‌گويد که کارمند «محمود عباس» رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين است، پس او رئيس دولت توافق نيست بلکه رئيس فتح است. وي تصريح کرد که 6 ماه قانوني توافق شده به دولت توافق ملي وقت داده مي‌شود و پس از آن جايگزين‌هاي براي آن انديشيده مي‌شود زيرا حماس نمي‌تواند ملت فلسطين را در اختيار دولتي قرار دهد که در سطح مردمي هيچ کاري انجام نمي‌دهد.

الزهار با توجه به افزايش محبوبيت مردمي فعلي حماس و مقاومت، بعيد دانست محمود عباس انتخاباتي برگزار کند و گفت: عباس چگونه در برهه کنوني انتخابات برگزار کند در صورتي‎که محبوبيت مردمي حماس به 94 درصد رسيده است. وي سپس از دولت توافق ملي خواست فورا حقوق کارمندان در غزه را پرداخت کند. -
منبع: فارس
نظرات بینندگان