arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

رئیس جمهور ماه آینده به زنجان می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای سفر رئیس جمهور به استان زنجان تصریح کرد: این سفر طی یک ماه آینده انجام می‌شود.

به گزارش فارس، جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: انتظار این است که همه دستگاه‌های اجرایی با بانیان برگزاری گرامیداشت این هفته یعنی سپاه و تیپ 216 زرهی اترش همکاری لازم را داشته باشند.

وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر فرایندهای پیش رو عنوان و اضافه کرد: آموزش و پرورش همه شرایط را برای آغاز سال تحصیلی توام با آرامش را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای سفر رئیس جمهور به استان زنجان تصریح کرد: این سفر طی یک ماه آینده انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر موثر بودن سفر مقام عالی اجرایی کشور در تسهیل مسیر توسعه هر استانی تاکید کرد: برای فراهم شدن مسیر تسهیل باید درست و منطبق با واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

انصاری به جلسات برگزار شده در استان و مرکز کشور برای فراهم کردن زمینه سفر ریاست جمهوری به زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده میزان درخواست‌ها و انتظارات مطرح شده دور از واقعیت توان اجرایی کشور است که باید تعدیل شود.

وی بر لزوم اولویت بندی در طرح مسائل به هنگام سفر رئیس جمهور به استان تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند که مشکلات ضروری و عاجل استان در اولویت قرار گیرد.

مقام عالی استان افزود: فضا باید طوری فراهم شود که بتوان بیشترین بهره را از حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در استان در راستای اهداف توسعه‌ای برد.

* توجه به وضعیت پروژه‌های استانی با بودجه ملی در لایحه بودجه سال آینده

این مسئول از تدوین برنامه ششم توسعه کشور و همچنین بودجه سال آینده در دولت خبر داد و بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید متوجه باشند که بخش عظیمی از بودجه‌ها به صورت ملی تدوین و توزیع می‌شود.

انصاری با تاکید بر تعقیب وضعیت پروژه‌های استانی با بودجه ملی در بودجه‌ریزی دولت توسط مدیران استانی خاطر نشان کرد: اگر در این مورد بی توجهی مشاهد شد بلافاصله به استانداری گزارش شود تا این ارگان هم تلاش‌هایی در این مورد انجام شود چرا که دست بردن در لایحه دولت در امور بودجه در مجلس تقریبا محال است، بنابراین هر کاری از دستمان بر می‌آید باید در لایحه بودجه دولت انجام دهیم.

وی از بهبود تخصیص بودجه در سال جاری نسبت به دو سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: طی شش ماه گذشته 40 درصد بودجه مصوب تخصیص یافته و بر اساس اظهارات مسئولان کشوری این تخصیص به حدود 75 تا 80 درصد هم می‌رسد، بنابراین مدیران اجرایی در اجرای پروژه‌های عمرانی خود می‌توانند به تخصیص بودجه تا این حد حساب کرده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

استاندار زنجان به شعار انتخاب شده برای سال جاری اشاره و تصریح کرد: گویا بخش فرهنگ این شعار به ویژه در بخش اعتبارات مورد توجه قرار نگرفته است.

* افزایش سه برابری بودجه دستگاه‌های فرهنگی

این مسئول به اقدام استان در افزایش سه برابری بودجه ارگان‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتظار این است که همه دستگاه‌های اجرایی در تامین بودجه فرهنگی دستگاه‌های اداره کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورزش و جوانان اهتمام داشته باشند.

انصاری خطاب به مسئولان حاضر دستگاه‌های اجرایی گفت: صحبت‌های انجام شده برای همکاری در تخصیص بودجه به ارگان‌های اجرایی در حوزه فرهنگ باید یک ابلاغ اداری تصور شود.

وی به لایحه ارائه شده دولت به مجلس برای خروج اقتصاد از رکود اشاره کرد و ادامه داد: یک دستورالعمل داخلی با چند محور از جمله تحرک بخشی در حوزه مسکن، صادرات، نظام بانکی و توسعه حمل و نقل ریلی که هر کدام زیرمجموعه‌های خاص خود را دارند هم ابلاغ شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان از وجود قوانین و مقرراتی مانع در کشور خبر داد و اضافه کرد: مدیران اجرایی باید این قوانین را به سمت تسهیل امور سرمایه‌گذاری و رونق اقتصاد سوق دهند.

این مسئول تاکید کرد: نظام ارزیابی عملکرد مدیران در سال آینده بر اساس تعامل آنی با سرمایه‌گذاران و همراهی با برنامه‌های اقتصادی دولت انجام می‌شود.

انصاری بر لزوم اهتمام در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: هر اقدامی در بهبود وضعیت اقتصادی، کشور را در عبور از گردنه خطیری که در آن قرار گرفته یاری می‌کند، چرا که موجب تقویت مقاومت در جبهه گفت‌وگوی در حال انجام می‌شود.
نظرات بینندگان