arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

فاینشنال تایمز: رای دادگاه اروپا تحریم های بی پایه علیه ایران را با چالش مواجه می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه فاینشنال تایمز روز پنجشنبه نوشت: رای دادگاه اتحادیه اروپا در ارتباط با لغو تحریم بانک مرکزی ایران، تمایل اروپا برای استفاده از منابع اطلاعاتی نامشخص برای اعمال تحریم ها را زیرسئوال خواهد برد.

فاینشنال تایمز نوشت: دادگاه اتحادیه اروپا در بروکسل روز پنجشنبه اتهام های وارده علیه بانک مرکزی ایران از سوی شورای اروپا را به دلیل نداشتن شواهد و مدارک معتبر، قابل دفاع به لحاظ حقوقی ندانست.

به نوشته این روزنامه، دادگاه اتحادیه اروپا حکم داد که ادعاها و موارد اقامه شده علیه بانک مرکزی ایران تنها براساس شواهد محرمانه یک عضو دولتی ناشناس استوار بوده و قابل دفاع نیست.

فاینشنال تایمز افزود: دادگاه اتحادیه اروپا موارد اقامه شده علیه بانک مرکزی ایران از سوی شورای اروپا در سال 2012 میلادی را مبهم و فاقد جزییات خوانده و گفته است که این دلایل برای الزامات موارد حقوقی کافی نیست.

این روزنامه همچنین نوشت: رای این دادگاه علیه اتحادیه اروپا، در زمان حساسی صادر شده است زیرا 28 عضو این اتحادیه در حال برنامه ریزی برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به دلیل آنچه دخالت های این کشور در اوکراین خوانده می شود، هستند.

فاینشنال تایمز نوشت: رای دادگاه حقوقی اتحادیه اروپا مبنای قانونی تمایل این اتحادیه برای استفاده از منابع اطلاعاتی نامعلوم را زیرسئوال خواهد برد؛ این مساله درست در مورد تلاش 28 عضو این اتحادیه برای گسترش تحریم ها علیه روسیه صدق می کند.

به نوشته فاینشنال تایمز، این مورد سبب خواهد شد مبانی تحریمی اتحادیه اروپا تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد بانکی ایران که نامش فاش نکرد، افزود: تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا ممکن است آمریکا را متوجه این مساله کند که ادامه تحریم ها علیه ایران مشکل خواهد بود.

فاینشنال تایمز همچنین به نقل از یک مقام شورای اتحادیه اروپا نوشت: رای این دادگاه، اعمال تحریم براساس منابع اطلاعاتی ناشناس را با چالش بیشتری مواجه خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان