arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

پوتین: روسیه برای دفاع از منافع ملی به تحریم های غرب پاسخ می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه برای دفاع از منافع ملی خود به تحریم های کشورهای غربی پاسخ می دهد.

به گزارش ریانووستی، پوتین روز پنجشنبه در نشست شورای دولتی روسیه گفت: تدابیر روسیه برای پاسخ به تحریم های غرب ، تلاش برای مجازات این کشورها نیست بلکه روسیه به این وسیله از منافع ملی خود دفاع می کند.

وی افزود: هیچ گونه قصد یا علاقه ای برای مجازات شرکای خود نداریم و نمی خواهیم با تحریم آنها، بر سیاست این کشورها تاثیر بگذاریم.

پوتین گفت: این واقعیت را درک می کنیم که شرکای ما به برخی موضوعات بیشتر از بهبودی وضع اقتصاد جهانی اهمیت می دهند. قضاوت این مساله را به خدا می سپاریم این تصمیمی است که آنها گرفته اند.

وی اضافه کرد: اما ما در اتخاذ تدابیر برای پاسخ به تحریم های غرب به منافع ملی کشور خود و دفاع از تولید کنندگان داخلی و حفاظت از بازارهای خود در برابر رقابت های ناسالم فکر می کنیم.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت روسیه شامل استفاده از امتیازهای رقابتی خود می شود که همان بازارهای داخلی و پر کردن آن از کالاهای باکیفیت خوب تولید شده در روسیه و حفظ ثبات و موازنه داخلی در بازارها است.

آمریکا و اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه بخاطر مواضع و اقدامات این کشور در مورد اوکراین چهار بسته تحریم علیه مقامهای روسی و شرکت ها و بانک های روسیه وضع کرده اند.

روسیه هم در پاسخ به این تحریم ها ، روز هفتم ماه اوت گذشته واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای تحریم کننده خود را برای یک سال متوقف کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان