arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

تاثير والدين شاد بر شخصيت کودکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک روانشناس گفت: والدين شاد به هدف‌هاي زندگي‌شان مي‌رسند و الگوهاي مناسبي براي کودکان خود هستند.

ربابه غفار تبريزي روانشناس با اشاره به اينکه والدين شاد در زندگي محيط شادي را ايجاد مي کنند، گفت: معمولا افراد شاد روابط بيشتري را براي معاشرت جلب مي کنند در نتيجه کودکان آنها اجتماعي تربيت مي شوند.

وي افزود: والدين شاد مي توانند انرژي به کودکان خود بدهند و بيشتر به آنها محبت کنند.

وي تاکيد کرد: والديني که در زندگي اعتماد به نفس بيشتري دارند و به هدف‌هايشان رسيده‌اند براي کودکان خود الگوي مناسبي بشمار مي روند.

اين روانشناس ادامه داد: اين والدين تفريح بيشتري نسبت به ديگران دارند و کودک با رفتن به مکان‌هاي ديدني و تفريح مي توانند تجربه هاي زيادي از محيط دريافت کنند به طوري که موقعيت‌هاي آينده خود را تعيين کنند مانند کودکي که سوار هواپيما يا کشتي مي‌شود و تصميم مي‌گيرد خلبان و يا ناخدا شود.

غفار تبريزي بيان کرد: اکثر سرپرستان خانواده‌هايي که شاد نيستند دچار افسردگي مي‌باشند و رابطه والدين با هم خوب نيست و به اين دست از والدين توصيه مي شود به روان‌شناي مراجعه کنند.

وي خاطر نشان کرد: شخصيت کودکاني که مادر و پدر آن ها طلاق گرفته‌اند اما در محيط شاد به سر مي‌برند خيلي بهتر از کودکاني است که در خانواده هاي متشنج و داراي اختلاف هستند، شکل‌ مي‌گيرد زيرا کودکان اتفاقات بد اطراف را به خود نسبت مي دهند و همين موضوع مي تواند به عنوان پايه اي براي افسردگيشان به شمار رود.
نظرات بینندگان