arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

وزير خارجه آمريکا: ايدئولوژي "داعش و بوکوحرام" به درد ساختن يک کشور نمي‌خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير امور خارجه آمريکا با حضور در نشست «جبهه‌هاي در حال توسعه» در خصوص راهبرد اين کشور براي توسعه اقتصاد بين‌الملل سخنراني کرد.

جان کري در اين سخنراني در خصوص ايدئولوژي داعش و بوکوحرام سخن گفت و تصريح کرد که ايدئولوژي اين گروه‌ها به درد ساختن يک کشور نمي‌خورد.

وي گفت که به تازگي از جلسه‌اي با متحدان آمريکا بازگشته که با هدف مقابله با افراطيون داعش برگزار شده بود.

جان کري مدعي شد که در حالي که ميزان موفقيت گروه‌هايي از نوع داعش با ميزان تخريب انجام شده توسط آنها ارزيابي مي‌شود، ميزان موفقيت ما را ساخته‌هايمان نشان مي‌دهد. به همين خاطر است که رئيس‌جمهور اوباما، توسعه را يکي از ستون‌هاي قدرت آمريکا دانسته است و به همين خاطر بود که من به‌عنوان وزير امور خارجه اهداف توسعه‌اي براي خود تعريف کرده‌ام.

وزير خارجه آمريکا همچنين به لزوم مبارزه با فقر شديد از طريق توسعه اقتصاد جهاني اشاره کرد و افزود: وقتي که فرصت‌هاي اقتصادي در اختيار مردم جامعه‌اي نباشد، آن جامعه رونق نخواهد يافت.

آقاي کري به مساله عدالت جنسيتي نيز در سخنان خود اشاره کرد و مدعي شد در کشورهايي که برابري زن و مرد رعايت مي‌شود، رفاه بيشتر است.

وزير خارجه دولت اوباما در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: اگر آمريکا مي‌خواهد به اهداف بلندپروازانه خود برسد، بايد رويکرد خود را به توسعه، نوسازي کند.

گفتني است، بخش عمده‌اي از سخنان جان کري در اين سخنراني، به موضوع تغييرات آب و هوايي و خطرات آن براي جامعه بشري اختصاص داشت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان