arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۵۸۲
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

حاتمی کیا در «7» چه گفت؟/از نقد «سیاه نمایی» بنی‌اعتماد تا تاسف برای سینمایی که «با حرف پایین‌تنه زدن، دنبال مخاطب است»

ابراهیم حاتمی کیا شب گذشته در برنامه سینمایی «هفت» حضور یافت و به سینمای دفاع مقدس و آسیب هایی که به آن وارده شده، پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابراهیم حاتمی کیا شب گذشته در برنامه سینمایی «هفت» حضور یافت و به سینمای دفاع مقدس و آسیب هایی که به آن وارده شده، پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، ابراهیم حاتمی کیا در برنامه شب گذشته "هفت" طی گفتگویی با محمود گبرلو عنوان کرد: پیش از ساخت "چ" مدتها بود فکر می‌کردم در مورد شخصیتی واقعی حرف بزنم که دیدم شهید چمران بهترین پاسخ برای سوالات خودم در سینماست. شخصیتی چندبعدی که عالم، چریک بود و در سیاست هم وارد میشود و دنبال خدمت بود.

*گفتن همه شخصیت شهیدچمران مرا هم دچار وحشت کرد

وی با اشاره به فیلم "چ"، ادامه داد: این شهید همه اینها را در کنار هم داشت اما قرار نبود با "چ" دنبال نمایش همه اینها باشم چون واقعا سخت بود در سینما گفتن این خلوت و رهبریت بیرونی اش را. من تا حدی که در وسعم بود سراغش رفتم.

این کارگردان توضیح داد: وحشت می‌کردم که "چ" را بسازم برای همین هم زیاد طول کشید و فکر می‌کردم آیا میتوانم آن را دربیارم یا نه آنهم آدمی که هرکسی یک تصوری از او داشت. می‌ترسیدم "چ" را طوری بسازم که برخی را به وحشت بیاندازد یا سرخورده کند. ترش داشتم که راحت آن را بتوانم در سینما نشان دهم.

*حضورم در سینما حرام است اگر...

به گفته حاتمی‌کیا؛ فیلم "چ" خالقش منم و از نظر من تفسیر و ساخته شده است و شاید هرکس دیگری بود نگاه دیگری به آن داشت. امیدوارم بقیه هم بیایند و بهترین نکات دیگر در مورد شهید چمران را بگویند. اگر تعهد و قطب نما را از من بگیرند که حرفی را بزنم که مسأله جامعه نباشد حضورم در سینما حرام است. برای همکار من مسأله نیست وقتی می‌گوید این همه فیلمنامه دارم و نمی‌دانم ابتدا کدام را بسازم.

حاتمی‌کیا ادامه داد: مشکل سینمای مال از زمانی آغاز شد که هنرمند را از زمانش گرفتند و باعث شد که فیلمساز از زمان و مسائل زمان فاصله بگیرد و سمت سینمایی رفتیم که نسبتی با ما ندارند شاید بخاطر محدودیت و این سانسورهاست.

*سینمای ما انگار برای سیاره دیگری است

این کارگردان در ادامه این گفتگو، بیان کرد: خیلی غم انگیز است این سینمای ما؛ انگار این سینما سیاره دیگری را نمایش میدهد. من افق و نگاهمان را در این سینما نمی‌بینم. جدای از بحث اقتصادی، مردم به سینما نمی‌روند چون در سینما مگر چه مسأله‌ای را می‌بیند که با ان ارتباط بگیرد؟ من که نباید صرفا آئینه به دست بگیرم و مصیبتهای مردم را به خودشان نشان دهم.

حاتمی‌کیا گفت: سینما قرار بود که مسائل جامعه را نشان دهد تا آینده بهتر داشته باشیم اما امروز این اتفاق را نمی‌بینم. وقتی یک منتقدی نمی‌فهمد و به من می‌گوید جنگ تمام شده و دیگر بس است با اینها چکار کنم؟ جنگ ما که شوخی نبود. دردهای این دوران که التیاپ پیدا نکرده اما چطور سینما میخواهد به دردهای دفاع مقدس اعتنا نکند و به آن پشت کند. منظورم هم تنها فیلمساز نیست.

*یک عده‌ای دیده‌بانی‌شان برای آن ور آب است

این کارگردان همچنین بیان کرد: فیلمسازان ما سه جورند؛ بدنه  که به هرحال خیلی هم خوب است. یک جریانی هم هست جشنواره ای و روشنفکری با مخاطب آن ور آب که دیده بانی‌اش برای آنهاست تا مخاطب خودی که من هم به آن کار ندارم. دیگری سینمای بومی که با درد وارد سینما شده است.

حاتمی‌کیا در این رابطه توضیح داد: روشنفکران سینما که با این کشور و آن کشور رفتن شبیه مارکوپولو هستند و دلارهایشان از دیگر کشورها می آید و هر چیز میخواهند نصیبشان میشود.

وی افزود: سینمای بدنه که در 10 روز فیلمش را میسازد و تمام؛ حرف من اینها نیست. نوک پیکان حرف من سینمای ملی است که باید مصونیت داشته باشند برای گفتن حرفها و باید سیاستمدار حوصله داشته باشند در قبالش.

این کارگردان گفت: من فیلمی را باید بسازم که مردم درکش کنند و با آن ارتباط برقرار کنند درحالیکه در بدترین وضعیت آن را گذاشته‌اند. فیلمهایی که باید با حوصله آن را ساخت. بازیگری به فیلمهای ماها متلک می‌گوید که خودشان در فیلم به اصطلاح فاخر بازی می‌کند. این فیلمسازی نیاز به فیلمسازانی دارد که پای حرفش بایستند و حوصله کنند.

*در سینما هم باید بجنگیم

وی با بیان اینکه مسأله ما تعداد تماشاچیان شده نه اینکه آیا فیلمسازی مثل ما میتواند حرفش را بزند یا نه، ادامه داد: ما هم باید در سینما بجنگیم که حرفمان را بزنیم. باید فیلمساز خودش مقاومت کند برای آنچه که باید بگوید. اصلا انتظار از سیاستگذار نداشته باشد. فیلمساز الان ما میگوید نمیگذارند ما بسازیم! این چه حرفی است؟

وی به فیلمسازان دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: فیلمسازی که خون دیده و جنگیده جای سوال من است که چرا وقتی اینها را دیده ای، صحنه را ترک کرده ای و سراغ جای دیگری از سینما رفته ای؟  مگر حرف "شیار 143" حرف تازه ای بود که واکنش مردم را داشت؟ نه حرف تازه ای نداشت اما مردم دنبال اینها هستند.

*قرار نیست فیلمی جنگی توپ و تفنگ داشته باشد

حاتمی‌کیا همچنین تأکید کرد: من نمی‌گویم فیلمساز فیلم توپ و تفنگی بساز؛ بلکه جامعه را مطرح کن مگر آژانس شیشه ای و ... توپ و تفنگ دارد؟ من میگویم از نسل انقلاب و جنگ بگو که بچه های ما با آن غریبه نباشند.

وی افزود: قرار است که سینمای دفاع مقدس هم سخت باشد و فیلمساز هروقت توانست، بیاید فیلم جنگی را بسازد. چون سخت است باید بروی سراغ هر فیلمی؟ من با هم قبیله های خودم در سینمای جنگ حرف میزنم و کاری به بقیه فیلمسازان ندارم. خانه سینما و .. کار خودشان را میکنند من به هم قطاران خودم و کسانی که باید از سینمای جنگ حرف بزنند کار دارم. شرم بر فیلمسازی باشد که بخاطر نان بیشتر برود سراغ یک ژانر.

*بچه های جنگ پای سینمای دفاع مقدس نایستاده اند

وی با بیان اینکه بچه های فیلمساز جنگ پای کار نایستادند و تحمل نکردند و صحنه را رها کرده اند، عنوان کرد:  قرار نیست وقتی مشکلی را بببینم سریع کنار بکشیم. بحثم مشکل و مدیر نیست مشکل خود ماست. دنبال چیزی باشید که مشکل زمانه را جواب بدهد. متأسفانه دوستان این را فراموش کرده اند که حرف زمانه بزنند. از باکری و چمران هم اگر حرف میزنیم باید دنبال بخشی باشد که به درد جوان امروز بخورد. قرار نیست که حتما فیلم بفروشد. نمیدانم چرا کسی مثل بهزادپور فیلم نمیسازد و سراغ تئاتر و .. رفته؛ چرا صحنه سینمای جنگ را ول کرده ای؟

حاتمی‌کیا در ادامه یادآور شد: وقتی ماها میدان را خالی میکنیم فیلمهایی می آید که اشخاص این گوی و میدان را سکوی پرتاب میدانند؛ طرف هیچ اعتقادی به این مباحث نداشت و می امد که با پولی، کار دفاع مقدسی بسازد و بعد برود سراغ کار خودش.

*حرف نسل ماها بوی باروت می‌دهد

این کارگردان در ادامه نشست خود، گفت: مسئول ما باید به بهترینها فرصت ساخت فیلمسازی دفاع مقدس بدهد نه هرکسی که لباس بسیجی دارد و چفیه گذاشته. گرچه بخشی از ان به میدان خالی کردن از طرف ماها برمیگردد.

وی عنوان کرد: حرف نسل انقلاب بوی باروت می‌دهد و وقتی این نقدها را تحمل نکنند، مسئول ما راه به اینها نمیدهد. بچه های تازه کار که دنبال الفبای فیلمسازی است را وارد سینمای جنگ می‌کنند؛ به حرف بچه های ما که منتقد هستند و بوی باروت میدهند، اعتماد نمی‌کنند.

وی گفت: کسی که ادعا می‌کند حرفش واقعیت است و دیگر جز این نیست من به اینها شک دارم. اینها جوک است و دنبال رام کردن مخاطب؛ هرکسی از نگاه خودش یک واقعه را نشان میدهد مثل من که چمران را از دید خودم روایت کردم.

ابراهیم حاتمی کیا در بخش دیگری از گفتگوی خود در برنامه "هفت" بیان کرد: من تا الان به انجمن سینمای دفاع مقدش نرفته ام وآنان را  جدی نمی‌گیرم. دوستان من از شما و کار و تشکیلات شما چه چیزی درآمده است؟ اگر چیزی درنیامده در آن را ببندید. این تشکیلات پولها را خورد اما عملا سرما را پایین انداختند. پشت این بچه ها هم نماز میخوانم اما بحثم سر تخصص سینماست که مانع کار ما هم شده اید.

این کارگردان تأکید داشت: ما فیلمسازان پر از اشتباهاتیم و باید به این اشتباهات افتخار کرد. قرار نیست هرچه من بگویم عین حقیقت باشد و ما اشتباه نکنیم؛ اصلا حرف درستی نیست که من اشتباه نکنم.

*خیلی ظلم است که در فیلم دفاع مقدس هم دنبال سیاه نمایی باشید!

حاتمی کیا در این رابطه به فیلم نرگس آبیار اشاره کرد و گفت: در "شیار143" کل فیلم روایتگر انتظار یک مادر بخاطر فرزند شهیدش را نشان میدهد و چه زیبا ساخته شده اما یک فیلم دیگر طوری این را نشان میدهد که فلان بچه با رنگ چشم آبی جنگ رفته اما امروز با وضعیت فلاکت باری، جانباز شده و ... .

وی ادامه داد: این دو فیلم خیلی متفاوتند و این همان به اصطلاح بقیه سیاه نمایی میشود. فلان فیلمساز تو فقط چسبیدی به این بخش؛ این خیلی ظلم است. چطور میتوانی جنگ را نبینی چون اولین تقه ای که خورد آبادان را رها کردی  و به تهران آمدی.

*آدمهای آرمانی در اقلیت هستند؛ این درد است

کارگردان فیلم "چ" در این نشست خاطرنشان ساخت: برخی فیلمها جنگ تحمیلی را بد نشان میدهند و این درد است. این درد است که فیلمساز آبادانی ما از قبل انقلاب و فضای آن حرف بزند ولی از درد جنگ چیزی نگوید. فیلمهای جنگی هم ساختیم که مثلا سیاه نمایی است و شرم باد.

وی تأکید کرد: درد این مملکت است که هرم سینما طوری شده که ما آدمهای آرمانی در اقلیت هستیم و ما را به بازی گرفته اند. خدا به ما این مقاومت را بدهد و بچه های ما کوتاه نیایند و مقاوم باشند.

*وای بر ما با سینمایی که دنبال حرف پایین تنه زدن، برود

وی همچنین گفت: سینما ورشکسته است. قرار نیست من حرف پایین تنه بزنم که سینما بچرخد و پر از مخاطب شود که وای بر ما و آینده ما که متأسفانه برخی بچه ها سراغش هم رفته اند. من کاری به اینها ندارم و باید حرف خودم را بزنم.

این کارگردان در ادامه گفت: آقای ایوبی و دوستان مدیر را کاری ندارم و امیدوارم زحمتشان را بکشند. ما خیلی حرف در سینمای دفاع مقدس برای گفتن داریم و بچه های ارزشی نباید خاله زنکها سینما، آنان را گمراه کنند. حرفت را بزن چندین سال دیگر فیلمت را می‌بینند. به اندازه کافی هستند که چرخ دهنده سینما را چرخ دهند وسینما را بتکده کنند. ما کاری به اینها نداریم.

*به حرف منتقدی که فقط دنبال بی بی سی است، کاری ندارم

به گفته این کارگردان؛ کار دفاع مقدس و مسائلی از این دست سخت است و ممکن است جلویت را بگیرند. حتی "گزارش یک جشن" نیز همین گونه است که با آن مخالفت کرده اند. من درد دارم و حامل پیامم و این را به کسانی میگویم که میگویند سینما نیازمند پیام نیست. اگر پیامی نداشته باشم برای چه به سینما می آیم.

ابراهیم حاتمی کیا در پایان گفتگوی خود در برنامه "هفت" بیان کرد: خداروشکر که مردم مرا بعنوان فرزند خودشان پذیرفته اند. منتقد آدم را گمراه میکند. به منتقدی که مسأله اش ارزش نیست و افتخار میکند که فیلم ایرانی بد است و تلویزیون جمهوری اسلامی را نمی‌بیند و دنبال بی بی سی است، کاری ندارم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۹۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
254
575
میخوای کلان سینمامون سینمای جنگ باشه قربان؟ اصلا هر چی شما بفرمایید. طبق سلیقه شما فیلم بسازیم و ببینیم. ممیزی حاتمی کیا رو کم داشتیم که الحمدلله برقرار شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
واقعا کل برداشتت از حرفهای حاتمی کیا همین بود!!!! پیشنهاد می کنم قدرت تحلیلتو ببر بالا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
واقعا چه فكري ميكنه همش جنگ ؟؟ اخه در مورد جنگ هم نمي توانند درست فيلم بسازند . مثلا گرفتن فاو كه يكي از بهترين عمليات هاي نظامي در دنيا بوده تا حالا توانستند به تصوير بكشند ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
شما همیشه اینقدر برداشت هاتون متفکرانه هست؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
اصلن میدونی بنده خدا چی گفته؟؟؟آخه چرا در مورد یکی که در مورد دفاع مقدس فیلم ساخته اینقد حقد دارید؟؟
چرا فکر میکنید کسی که همفکر شما نیست بفکر ممیزی و اینچیزاست؟؟آخه دلیل نداری خب حرف نزنیییییییید.
ای بابا.
اگه در مورد حرفای این بنده خدا نقد دارید خب با دلیل بگید..اینکه چیز سختی نیست!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
چرا اطرافیان شهید آوینی مثل فراستی و حاتمی کیا اینقدر با ادبیات مخالفت صحبت میکنند؟ همه ش هم میگن آقا مرتضا اینجوری اونجوری. بعد هیچ تمایلی به دیدن موفقیت دیگران ندارند. مثلا واکنش حاتمی کیا و فراستی را پس از اسکار فرهادی ببینید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ایشون مشابه مایلی کهن درسینماست که فکر میکنه فقط کار خودش درسته بقیه کارهای غلط انجام میدن
یک شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
5
155
سخنی با دست اندرکاران سینما:
ا-بپذیریم سینما یک صنعت است وبایستی باویژگی هایش به آن پرداحت.
2-اغلب مخاطبین آن عام هستند(هرچند فیلم هاد درجایی محدود و تعدادی معدود به نمایش درآیند).
3-جامعه سینمایی ما نسبت به این قلمرو و آخرین فناوری های سینمایی عقب هستند(بهر دلیلی).
4-از نظر کیفیت وکمیت فاقد راهبرد می باشیم(اگر کسی غیر ازاین ادعادارد مستند بیان نماد).
5-جایگاه هنر در برخی از هنرمندان متاسفانه در حد ژست ظاهری و فخر فروشی کاهش یافته است(به کسی برنخورد).
6-قدر شناسی از پیشکسوتان متعهد وکاریزماتیک این بخش در حدشعار بوده واصیل ونهادینه نیست.
7-رسانه ها(به ویژه صدا وسیما) بصورت عمیق و متعهدانه به آن توجه نمی کنند.
8-مراکز علمی ،اساتید،نخبگان وفرهنگیان (دارای پایگاه اجتماعی )تقریبا از بحث های مربوط به سینما گریزانند.
9-........
اگر اطاله کلام نبود خیلی ازموارد را می شود ذکر نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
و در ادامه خیلی از سینما گران ایرانی رفتارها، تفکرات و قیافه های کاملا ضد ایرانی دارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
208
72
ّد حرفی نزد ایشون شما بترکید از عقده راست گفت
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
حاتمی کیا، ده نمکی، چرخنده، شریفی نیا، امین حیایی، مریلا زارعی و مجید مجیدی با عملکردشان به ما اثبات کردند که در قلب همه ما جا دارند. آقایان جواد رضویان و کمال تبریزی هم که نشان دادند در حال حرکت در مسیر درست هستند.
مهرداد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
چه قلب کوچیکی داری شما که در پیتایی مثل ده نمکی و چرخنده و حیایی و شریفی نیا رو میتونی کنار مجیدی و حاتمی کیا و زارعی جا بدی اخه اینا چه ربطی به هم دارن!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ناشناس 56:16
لطف کن فقط از طرف خودت حرف بزن نگو دل ما و...
و آقتی مجیدی رو در کنار سایر عزیزان دلت ننویس
ناشناس
| FRANCE |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
دوستان چر ناراحت و عصبانی می شوید آقای حاتمی کیا خودشان اعلام کردند هم فکر وهم نظر با ده نمکی و ده نمکی ها هستند کمی تحمل داشته باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
363
292
آقای حاتمی کیا تاریخ مصرف شما و ژانر سینماییتون خیلی وقته تموم شده
مخاطب جوان نمیتونه با شما و افکارتون رابطه برقرار کنه
پاسخ ها
sajad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
شما نموتونید لطفا جمع نبندید


سینمای جنگ و شهدا تموم نمیشود اقا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
والله این سینما اگه چندتا فیلم درست و حسابی داره توی همین ژانر جنگه. سینمای جنگ هیچ وقت تموم نمیشه نه در ایران بلکه در تمام دنیا. من یه مخاطب جوونم و عاشق آژانس و بوی پیراهن یوسف و باشو ولیلی با من است و شیدا و...بازم باید نام ببرم.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
تاریخ مصرف جنگ و جبهه هیچوقت تموم نمیشه ، حتما شهدا هم به تاریخ پیوسته اند ، مرد میخواد در راه وطن جون دادن عزیز جان!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
تاریخ مصرف تو و امثال تو تموم شده جناب.
من ی جوونم و عاشق سینمای دفاع مقدس.چون همون کارای اندکی هم که شده زیبا بودند.
کیه که بگه آزانس شیشه ای زیبا نیست؟؟!
چرا اخراجیها اینقد فروش داشت؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
من یک دختر جوان 28 ساله ی اصلاح طلب هستم و به شدت با حرف و نظر شما مخالفم...لطفا از طرف خودتون صحبت کنید...حاتمی کیا مرد ارمانهاست و من برای این شخصیت احرتام بسیاری قائلم
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اشتباهی مثبت دادم
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
160
307
این آقا مدتهاست داره همین حرفها رو تحویل مردم میده. مظلوم نمایی هم که کار همیششه. منم با حرفات موافقم داداش خوب وقتی صدا وسیما کارش شده فقط تبلیغ واسه تو و اون فیلمای ارزشیت بایدم بقیه فیلمسازا فقط به فکر جشنواره های خارجی باشن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
تبلیغ این آقا نه صدا وسیماست و نه چیز دیگه. ایشون به پشتوانه 18 فیلم که حداقل 10تاش جزو بهترین های این سینماست حرف می زنه حالا حرفاش به مذاق بنده و شما خوش نمیاد نمیشه که ارزش کاراشو پنهان کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
160
263
سینمای حاتمی کیا رو دوست دارم و حاتمی کیا با همه نقاط قوت و ضعفش برام قابل احترامه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
خوشحالم که یکی حرف دل منو گفت. دیگه داشتم از این همه نفرت و کوته بینی وحشت می کردم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
منم قبول دارم که داشته هامون رو باید قدر بدونیم
اما بعضی وقتها افراد جنبه ی بزرگ شدن ندارند یا توی راهی میوفتند که معلوم نیست پشت داستان چیه
کاش حاتمی کیا قدر خودش رو بدونه و بدونه که نباید با تندی با همه حتی مخالفانش صحبت کنه و تهمت های ناشایست بزنه
کاش همه همیدگه رو تحمل کنیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
قبول دارم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
34
163
وقتی در جامعه مشکلات و تنگناهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود داره طبیعیه اگر یک هنرمند همون مشکلات را نمایش بده. وقتی تو برزخ قرار داری چطور می تونی از گل و بلبل حرف بزنی؟ آقای حاتمی کیا چند صباحیه به دنبال تحمیل سلیقه خودشون و خاموش کردن صداهای دیگه افتادن. ایشون فکر می کنن رسالت هنری یعنی معرفی یه قشر خاص از مردم به نسل جوانی که در نظر ایشون غالبا بی اطلاع و از همه جا بی خبرن مثل همون جوون خام و بی دل و جرأتی که تو فیلم به نام پدر به نمایش گذاشتن.
پاسخ ها
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
دقیقا درست فرمودین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
من سال ها بین تحصیلم وقفه افتاد و دو سال از تحصیلم رو با جوونای این دوره گذروندم. دوست داشته باشید یا نه نسل جونمون متاسفانه اوضاع خوبی نداره و تبدیل به یه سری مصرف کننده صرف شدن که توی پوشش و موسیقی و علائقشون هیچ هویتی وجود نداره.من نمی گم اونا مثل من فکر کنن .بخورن بپوشن. اونا حق دارن انتخاب خودشونو داشته باشن ولی متاسفانه نمی تونم سطح سلیقه ی نازلشون رو توجیه کنم. بی اعتناییشون به اتفاقای دور و برشون دیوانه کننده است.
همین جوونا خیلیهاشون نمی دونن چمران کیه؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
82
202
این آقا دیگه خودشو خیلی گم کرده. آقای حاتمی کیا نظرتون راجع به گزارش یک جشن چیه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
همون بی بی سی تو نگاه کن
عمو زنجير باف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
هم وقايع جنگ واقعيت بود هم وقايع امروز از بيکاري فحشا اعتياد و فساد اختلا مسئولين واقعيته است چرا حاتمي امروز فيلم ارزشي براي فساد نميسازد
يك شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
40
113
سلام طبق معمول صحبتهاي آقاي حاتمي كيا ما كه نفهميديم چي خوبه
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
148
112
چ ، به رنگ ارغوان ، آژانس شیشه ای و بوی پیراهن یوسف رو ببینید و بعد بگید نمیتونه فیلم بسازه
مطمئنم خیلی ها فیلم چ و به رنگ ارغوان رو ندیدن که اینطوری نظر می دن
بدون اغراق بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایرانه
ایشون واقعا دلسوز هستند اینقدر به برخی گفته ها سخت نگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
کسی مشکلی با فیلمهای ایشون نداره ، طرز فکرش در مورد سینما و سینماگران دیگر درست نیست
محمد
| GERMANY |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
بدون اغراق رو خوب امدی
حاتمی کیا هنرمند خوبیه و من به شخصه فیلم های ایشونو دوست دارم ولی فکر نمی کنم جز 5 کارگردان برتر ایران باشند در کنار اساتید بزرگی که اجازه فیلم سازی ندارند ایشون سیاه مشق هم نمی کنند .
بین فیلم ها و شخصیت ایشون همخوانی وجود نداره من قهرمانهای ایشونو دوست دارم ولی شخصیت عربده کش و حق به جانب خودشون برام قابل درک نیست .
از دید من عباس قهرمان داستانه از دید ایشون حاج کاظم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
نقدهایی بهشون وارد هست(همونطور که به همه وارده)!ولی کلن کارگردان هنرفهمیه
شالو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بهترین کارگردان تاریخ ایران کسی نیست جز : علی حاتمی
سام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بهترین کارگردان ایرانی کسی جز برنده اسکار اصغر فرهادی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
72
58
سید مرتضی آوینی: حاتمی كیا با روح اشیا سر و كار دارد نه با جسم آنها، و این مستلزم نحوی « رازدانی و رازداری » است كه اصلاً مردم این روزگار سیطره تكنیك و سلطنت ابزار سال هاست كه با آن غریبه اند و بگذارید راستش را بگویم: سینما نیز چه دشوار قالب معرفتی چنین عارفانه واقع می شود؛ اما شده است. حاتمی كیا توانسته است كه بر تكنیك پیچیده سینما غلبه كند، حجاب های تصنع و تكلف و صورتگرایی و انتلكتوئلیسم را بدرد، از سطح عبور كند و به عمق برسد و با سینما همان حرفی را بزند كه « حزب الله » می گوید. رو دربایستی را كنار گذاشته ام؛ زدن این حرف ها شجاعتی می خواهد كه با عقل و عقل اندیشی و حتی ژورنالیسم جور در نمی آید، چرا كه حزب الله حتی در میان دوستان خویش غریبند، چه برسد به دشمنان. اگرچه در عین گمنامی و مظلومیت، باز هم من به یقین رسیده ام كه خداوند لوح و قلم تاریخ را بدینان سپرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
ملاک حال فعلی افراد است!!!!!
sajad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
121
80
سلام دورد خدا بر شهیدان


سلام و درود و خدا بر زنده نگهدارندگان یاد شهدا

سلام بر ابراهیم حاتمی کیا
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
89
49
احست واقعا جرف دل ما رو زدی کاشکی گوش شنوایی بود کاش نسل من اینقدر با اسطوره هاش غریب نبود ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
وقتی فیلم برگزیده ما میشه شهر موشها....برین جمعش کنین بابا با این همه هیاهو و قیل و قالی که سر فیلمایی مثل شهر موشها و اذر و دارودستش راه انداختین ...اطرافیان من هرکی رفته این دوتا فیلم رو دیده خوشش نیومده...
رهگذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
51
78
دوستاني كه عليه حاج ابراهيم قلم زدين توجه كنيد.
ايشون اولين كسي بود كه چند سال قبل از كوي دانشگاه تو فيل آژانس گفتند «دود اون موتوري‌ها ... امثال عباس رو خفه كرده» اون موتوري ها دو سال بعد به كوي دانشگاه حمله كردن. اگه همون زمان معني حرف ايشون رو دريافته بوديم اين فاجعه اتفاق نمي‌افتاد. تو فيلم موج مرده هم در مورد آقازاده‌ها هشدار داد كه كسي گوش نكرد.
همش فكر نكنيم كه ما داريم درست مي‌گيم. من اعتقاد دارم كه اين آدم صادقه حتي اگر نظرش با من متفاوت باشد. ضمناً ايشون كي از جنگ به تنهايي صحبت كرده هميشه از آدم‌هاي اون زمان و آرمان‌هاي انقلاب حرف زده. نه از جنگ
بنده خدا هم بايد با افراطيون اينوري بجنگه هم اونوري
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
دمت گرم. گل گفتی.
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یک نفر و فقط یک نفر درد دل حاتمی کیا رو فهمید ، بهت تبریک میگم حاتمی کیا مخالف تند روی و موافق اعتداله ، توی فیلمهاش ثابت کرده که اگه ارزشیه تو بچه های جنگ هم حاج کاظم هست ، هم عباس ، هم قاسم.... یه عده هم کردستان جنگیدن و یه عده لبنان ولی کنار هم جنگیدن با نظرای مختلف و تحمل همدیگه خط قرمزشون قانون بود و ارزششون نه بی بی سی و ایده آل اونور آبی. خود سر نبودن با دود زیادو .... گوش به فرمان بودن و لبیک گو چه با عقیده اصول گرا و چه اصلاح طلب کنار هم بودن کنار هم نه یکی برای اونور و یکی برای اینور
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
خوشم اومد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
13
94
ولله درگيري جووناي امروزبا مشكلات شون دست كمي از مبارزه درجنگنداره چرا نميخوانيد درك كنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
25
104
آقاي حاتمي كيا شما فيلمساز و هنرمند خوبي هستيد. مخاطب را با روح پديده هايمورد بررسي تان ارتباط ميدهيد. اما انديشمند نيستيد لذا لطفا كمتر به قضاوت در مود ديگرا ن بپردازيد و هر آنكه را چون شما نمي انديشد بي مقدار ندانيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
نقد و نظر خوبی بود با اینکه خیلی ایشونو دوست دارم و عاشق فیلماشم ولی با نظر معقول و درست شما موافقم کاش خیلی از دوستان به جای زنده باد و مرده بادی که نثار ایشون می کنن درست در موردشون فکر کنن.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
از کی تابحال نقد منصفانه نیاز به فلسفه بافی داره!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
هزار تا مثبت
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
15
71
اگر هم قبول کنیم درست میگه ،لحن صحبتش داره شبیه علی دایی میشه که کلن شاکیه و این طور حرف زدن بیشتر سبب جبهه گیری میشه تا گفتمان.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
22
74
سینمای حاتمی کیا رو دوست دارم ولی این ورژن جدید حاتمی کیا رو دوست ندارم
پاسخ ها
فيليان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ايشان اينقدر دوست داره ارزشي بسازه لطفا در ابره فساد مسئولين فيلم بسازه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
28
53
علی دایی و حاتمی کیا چقدر دارن شبیه به هم میشن
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
72
26
من یک فیلمساز جوانم و فارغ از اعتقادات افراد عرض میکنم بهترین کارگردان سینمای ایران در طول تاریخ کسی جز حاتمی کیا نیست و هنر نمابندی به نحو احسن رادر وجود دارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
55
45
اقاي حاتمي كيا سينماي دفاع مقدس را خوب ميشناسد
ايشان نه مثل فيلمهاي ده نمكي لمپن ساز وسطحي است
ونه مثل بني اعتماد سياه نمايي دارد
موفق باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
6
28
چرا 8سال ساکت بودی
فیلم طبقه حساس خیلی هم عالیه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
16
2
تو این سالها سینمای ایران با هر صلیقه ای،خوش نشون داده... آنقدر که از سینمای جنگ خروجی داشتیم از سینمای اجتماعی و به اصطلاح خانوادگی چیزی عاید مردم نشد. مثلا در باره الی... یا فلان فیلم که اصلا شرمت میاد بچه ات رو با خودت سینما ببری... چهار تا فیلم اسم ببر ید که ارزش. نگاه کردن با خانواده داشته باشه.. غیراز سسینمای جنگ؟ چرا چهار تا فیلم در مورد جوانانی که تو صنعت و تو علم سرآمد دنیا هستند... فیلم میسازند..؟ فقط تا میشه در مورد بدبختی چهار تا جوون ودو تا دختر و پسر تا دلت میخواد فیلم میسازند...؟ یعنی نشان دادن بد بختی مردم اولویت سینمای ما شده...؟ واقعا برای،سینمای احساسی و یک مشت کار گردان احساسی باید گریست. متاسف بود. ممنونم از حاتمی کیا ها...
الهه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
18
7
به نظره من که فیلمش عالللللللللیییییییی بود .....

از این فیلمای دره پیتی بهتره که والا ....

واقعا شما فکر میکردید که تو پاوه یه همچین اتفاقی افتاده باشه؟؟؟اصلا فک میکردید چمران همچین ادمی باشه ..

واقعا جوونای این زمونه از هیچی خبر ندارن وخیلی بی خیالن باید کسی باشه که تاریخ رو بهشون یاداوری کنه وچه چیزی بهتر از سینما میتونه این کارو انجام بده ...من خودم از این فیلمها دوس ندارم که درمورده جنگه ولی این فیلم حاتمی کیا فوق العاده بود ....
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
36
10
حاتمی کیا واسه دلش فیلم می سازه نه مثل اصغر فرهادی واسه بیگانه و اسکار گرفتن.
حاتمی کیا با تمامی ایراداتش از خیلی از فیلم سازهای روشنفکر غرب زده بهتره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
1
21
جنگ و سینمایش درد نسل اقای حاتمی کیاست ما که جنگ ندیده ایم ولی عوضش تا دلت بخواهد گرانی و بیکاری و غیره غیره را دیده ایم مه چه گناه داریم که افکار اقای حاتمی کیا باید سینما شود ولی از دردهای ما خبری نباشد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
16
6
حاتمی کیا از معدود فیلم سازهایی است در فیلم هاش حرفی برای گفتن دلرد من صحبت هایش را در برنامه هفت دیدم . حرفش این نبود که دیگران فیلم نسازند. چرا بعضی عادت دارند سریع افراد را بکوبند. اینکه بعضی از فیلم ها بدون توجه به چرایی و چگونگی جنگ ما همه چیز آنرا زیر سوال می برند که انکار کردنی نیست. در کجای دنیا دیده اید که رشادت مردمانش را زیر سوال ببرند. حتی در ژاپن هم درباره جنگ جهانی مثل بعضی از فیلم های ما فیلم نمی سازنند.
مسعود نگهبان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
19
3
جنگ ودفاع مقدس یک واقعیت انکار ناپذیر در تاریخ ایران هست ومن وشما و امثال آقای حاتمی کیا رسالت ثبت این برهه از زمان را در تاریخ داریم . با ساخت فیلم وشعر و موسیقی حماسی در خصوص جنگ وآثار هنری دیگر مثل معماری یا تندیس شهدا وحتی زنده نگه داشتن یادشان در سینه فرزندان این خاک وبوم میتوانیم رسالت خود را انجام دهیم
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
18
10
اگر یه نفر هست که میتونه فیلمی بسازه که تهش یه چیزی دست بیننده بیاد همین آقای حاتمی کیاست.
متاسفم برای دوستانی که تا اسم جنگ میاد انگار شوک بهشون وارد میشه.
متاسفم که کارگردان های غربی "تروی" و "اسپارتاکوس" به خوردمون میدن و ما به به و چه چه می کنیم، کار به "چ" و "شیار143" درجه که می رسه ژست اندیشمند بودن و نقاد بودن به خودشون میگیرن.
علی عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
22
آقا یک نفر تقویم این شخص را به روز کند . ما هم فیلم ارزشی می خواهیم هم عاشقانه هم سیاه نمایی ، هم روستایی ، هم مدرن . برای هر هرقشر وطبقه وتفکری باید فیلم مناسب داشت باشیم . سیاه نمایی ، سفید نمایی ، نگاه خاکستری سبک فیلم سازی است نه عیب بیننده فلش نیست می اندشید وداوری می کند
. فیلم مورد علاقه خود را . بزرگ ترین عیب سینمای ما نداشتن نویسنده بزرگ ومتفکر است .اغلب کارگردان ها گمان می کنند با یک قصه بی سر وته می توانند فیلم ماندگار بسازند. نمایش نامه هم همین طور ما بهرام بیضایی خیلی کم داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
23
آقاي حاتمي كيا عزيز من و نسل من كه نسل انقلابيم خيلي دوستت داريم ولي فكر نمي كني ادبيات تون شبيه آقاي مايلي كهن . اون آقايي كه ديگر رفته است داره ميشه؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
6
8
كاش يكي بود راجع به سرلشگر خلبان عباس دوران يه فيلم خوب مي ساخت نه مثل فيلمي كه سلحشور ساخته . به خدا اگه يكي مثل عباس دوران تو كشوري ديگه بود ازش اسطوره مي ساختن و همين هاليوود 10 تا فيلم بفروش ازش مي ساخت. حتما كه نبايد قهرماناي ما غير ايراني باشن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
19
زندگي جنگ است جانا بهر جنگ آماده شو اين روزا اداره زن و بچه از راه حلال دست كمي از جنگ نداره اينو بفهميد
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
20
اقای حاتمی کیا فیلمهاش خوبن اما صحبتهاش بدلایلی چنگی به دل نمیزنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
20
10
من به تازگی فیلم " چ " رو دیدم ، واقعا عالی بود ، از هر لحاظ ، مخصوصا بازی و کارگردانی ، کسانی که به حاتمی کیا انتقاد میکنن یا سینما رو نمیشناسند یا بغض شخصی دارند ف حاتمی کیا هنوز هم جزو فیلمسازان برتر و شایسته ایران هست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سلام ، من کارم سینما هست و تو باشگاه فیلمسازان جوان عضویت دارم . با نظر شما موافقم ، فیلم "چ" از نظر کارگردانی و جلوه های ویزه واقعا عالی بود ، حاتمی کیا فیلمساز صاحب سبک ایرانیه ف چه مخالفینش بپذیرند و چه نه
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1
21
چه خوب بود هر کسی میتونست کار خودش رو بکنه و به تفکر بقیه هم احترام بذاره
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
5
اگر كارگردان هاي حرفه اي ما نيان سراغ مقوله جنگ و ارزشها نتيجه ش ميشه امثال ده نمكي و معراجي ها و اخراجي ها
نيت ده نمكي در همه فيلم هاش خوبه و مي خواد ارزش هاي فراموش شده رو نشون بده اما اونقدر ضعيف كار كرده كه به جاي دفاع از ارزشها بيشتر ضربه بهشون زده. خواهش ميكنم فيلمسازاني كه توانايي لازم رو دارند دست بكار بشن واسه اين مسائل
عباس اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1
8
من بعضی از فیلمها یش را دوست دارم و به ایشان نمره 14 تقدیم می کنم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
2
18
اين آقا اگه هنري داره بهتره تو فيلم هاش نشون بده مردم هم با ديدن يا نديدن فيلم هاش بهش نشون ميدن وزن و جايگاهش تو هنر هفتم چقدره. ديگه چه معنا داره با تخريب ديگران بخواد چيزي رو ثابت كنه. عزيز من فيلمتو بساز اگه واسه نمايش فيلم هات سالن مناسب در اختيارت نذاشتن يا مشكل ايجاد كردن اونوقت انتقاد كن جنابعالي فيلم ارزشي به زعم خودت بساز بزار ديگران هم فيلم خودشونو بسازن قضاوت رو هم بسپار به مردم بعد از تماشاي فيلم ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
8
7
واقعا در عجبم این دوستان چرا فکر میکنن حاتمی کیا فقط فیلم دفاع مقدس میسازه که اینطور بهش حمله ور میشن؟!!! فیلمهای ارتفاع پست ، دعوت ، به رنگ ارغوان ، و حتی " چ " کجای فیلم جنگه؟ این فیلمها جزو بهترین و برترین فیلمهای ارزشی هستند . واقعا واسه همه منتقدان حاتمی کیا متاسفم ف لیاقتتون ده نمکی ها ، سلحشورها و... هستند
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
10
4
بدون شک از جوایزی که غرض ورزانه به برخی از فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی داده می شود نمی توان چشم پوشی کرد , درسته که فقر و فحشا در جامعه ی ما هست و باید راجب این چیزا هم فیلم بسازن ولی این که فقط این جور فیلم های ایرانی هستن که می تونن در جشنواره های خارجی جایزه ببرن هم کمی تأمل برانگیز است !!!!! البته دقت کرده باشید فیلمهای خانوم بنی اعتماد همیشه تلخ و سیاه بوده و این اولین باری نیست که فیلم این جوری میسازن ولی به نظرم در کل حرف آقای حاتمی کیا هم اگه کاملا درست نیست کاملا غلط هم نیست!!!!! اگه از تفریط و بی توجهی به مشکلات جامعه ی امروز باید پرهیز کرد از افراط و فقط پرداختن به این معضلات هم باید پرهیز کرد!!!! در کل هم خانوم بنی اعتماد و هم آقای حاتمی کیا هر دو از بهترین و پرافتخارترین سینماگران ایران هستن و هر دو باید از افراط و تفریط بپرهیزن
مشاور
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
4
آقای حاتمی کیا فرمودید:
سینما قرار بودکه مسائل جامعه را نشان دهد تا آینده بهتر داشته باشیم
اگر دلیل اینکه چنین سینمایی را نداریم نمیدانی از آنانی که میدانند بپرس.
یه جا هم فرمودید من با هم قبیله های خودم..........
اینجا ایرانه . آفریقا و آمازون و عربستان نیست که قبیله ای باشد.
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
7
من همیشه از دیدن فیلم های حاتمی کیا لذت بردم مخصوصا روبان قرمز ولی تعجب می کنم این همون حاتمی کیاست که روبان قرمز رو ساخته!!!!
دغدغه اصلی حاتمی تو این فیلم ، جلوگیری از تمامیت خواهی قشری بود که خودشون رو وارث و صاحب این سرزمین می دونستن و این که افکار نو باید مجال مطرح شدن رو داشته باشن و در نهایت این مردم هستن که انتخاب می کنند که با کدام طرز تفکر موافق هستند ولی متاسفانه الان می بینم که دقیقا عکس دیدگاهی که در روبان قرمز مطرح کرده رفتار می کنه و می خواد فقط طرز فکر قشر خاصی در سینما مطرح بشه و بقیه رو به هر اتهامی ساکت کنه !!!
ای کاش حاتمی کیا فقط تو فیلم هاش صحبت کنه و قضاوت رو به مردم بسپاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
1
رسالت هنر پرورش انسان است. در این راه از اسطوره یا تاریخ و جامعه شناسی باید بهره جست. جوامع تغییر می یابند و سبک های نوی برای زندگی متناسب با نسل نو انتخاب میکنند. اگر نسل نو باید هویت خودش را از تاریخ و ادبیات خود بگیرد که باید همینگونه باشد به همان اندازه به افق های آینده نیز نیم نگاهی باید داشته باشد. هیچ فیلمی ندیدم تا روح خشونت و تعصب را بزداید و در عوض روح انسانیت و هویت ملی یا مذهبی را به عنوان ایده آل و نیاز امروز تقدیم نسل جدید نماید. یا سیاه نمائیست و یا خوش باوری. باید اول از همه بپذیریم که مشکل داریم و سپس آن را با جسارت شناسانده و در پی حلش باشیم. پاک کردن صورت مسئله هنر نیست. غیرت و تعصب در فیلم دفاع مقدس به صلح و زندگی اخلاقی باید گره زده شود. باید تغییر را بپذیریم...
مجتبی
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
9
4
زنده باد حاتمی کیا که با حرف های داغش این طوری منتقدا رو داغ کرد
البته هدف ایشون از این صحبت ها جلب رضای الهی بود
نظرات بینندگان