arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

استقبال ایران از مصالحه سیاسی در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از مصالحه سیاسی در یمن که تامین کننده حقوق مردم و همه طرف های داخلی در این کشور باشد، استقبال می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره تحولات یمن اظهار داشت: مردم و دولت یمن به تروریست های تکفیری اجازه نخواهند داد مسیر مطالبات مردم و مصالحه سیاسی را به سمت افراط و خشونت سوق دهند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: یمن مستقل، متحد، باثبات و امن در مسیر توسعه کشور و در سایه پایبندی همه طرف ها بر مصالحه سیاسی، مورد حمایت تهران است.

در پی درگیری های مخالفان حوثی با ارتش یمن، تعداد بسیاری از مخالفان کشته و زخمی شدند. به دنبال شدت گرفتن این درگیری ها در روز پنج شنبه (27 شهریور ماه ) پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی یمن برای ساعاتی قطع شد.

روز گذشته (جمعه) نیز صدها هزار یمنی به دعوت کمیته سازمان دهنده انقلاب مردمی پاسخ مثبت دادند و نماز جمعه را در خیابان فرودگاه محله الجراف برگزار کردند.

هزاران انقلابی یمنی در جاده فرودگاه صنعا پایتخت یمن زیر آتش گلوله های خمپاره و پرواز بالگردهای ارتش این کشور نماز جمعه را برپا داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از «منصور هادی» رییس جمهوری یمن خواستند تا هر چه سریعتر به خواسته های انقلابیون پاسخ مثبت داده و آنها را نادیده نگیرد.

مخالفان دولت از جمله گروه «انصارالله» در هفته های اخیر با بستن جاده اصلی فرودگاه بین المللی صنعا و برگزاری تحصن در برابر ساختمان های وزارتخانه های دولتی، خواستار مبارزه با فساد مالی و اداری، برکناری دولت و از سرگیری پرداخت یارانه سوخت شده اند.

انقلابیون یمنی همچنین اقدامات عناصر تکفیری در برهم زدن امنیت و ثبات صنعا و حمله شب گذشته آنان به شهروندان در نقاط مختلف پایتخت را محکوم کردند.
نظرات بینندگان