arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

کره شمالی: شهروند بازداشت شده آمریکایی می‌خواسته "اسنودن" شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، متیو میلر، شهروند آمریکایی که اخیرا در کره شمالی بازداشت و به شش سال کار در اردوگاه کار اجباری محکوم شده، وانمود می‌کند که اطلاعات محرمانه‌ای از آمریکا دارد و عمدا تن به بازداشت داده تا مشهور شده و با مبلغ مذهبی آمریکایی در زندان دیدار کند.

میتو میلر 25 ساله، ادعا کرده پس از شکست در تلاش برای جمع آوری اطلاعات درباره دولت آمریکا، به دنبال پناهندگی بوده است.

آژانس خبری کره شمالی اعلام کرد، او این اقدام را با هدف رسیدن به "معروفیت در جهان" و تبدیل شدن به "اسنودن دوم" انجام داده است.

این خبرگزاری گفت: این یک توهین غیرقابل تحمل و تمسخر جمهوری خلق کره است و بنابراین مستحق تنبیه است.

به گفته این خبرگزاری نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که میلر به دلیل مشکلات ادراکی و روانی ویزای خود را در فرودگاه پاره نکرده بلکه او عامدانه این اقدامات را انجام داده تا مستقیم به زندان برود.

موقعیت میلر با اظهارات "بی‌ملاحظه" جان کری، وزیر خارجه آمریکا بدتر شد. جان کری در پی بازداشت میلر کره شمالی را "کشور شیطان" خواند.

آژانس خبری کره شمالی اعلام کرد، میلر عامدانه تن به بازداشت داده تا بتواند درباره زندان‌های کره شمالی و شرایط حقوق بشر درآن تحقیق کرده و همچنین با کنت بائه، مبلغ مذهبی آمریکایی که در پی متهم شدن به جرم علیه کشور در حال طی کردن مجازات خود در اردوگاه کار اجباری است، گفت‌وگو و دیدار کند.

برخلاف دو آمریکایی دیگر که در کره شمالی حبس هستند، اطلاعات کمی از میلر و خانواده‌اش که تمایلی به گفت‌وگو با رسانه‌ها ندارند، وجود دارد.

میلر ماه‌ها در کره شمالی زندگی کرده است در حالی که وانمود می‌کرده یک مرد انگلیسی است به نام "پرستون سامرست" و در تلاش بوده تا انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب را به سبک خودش بازسازی کند.

او یکی از سه آمریکایی است که در پیونگ یانگ بازداشت است.

آمریکا ادعا می‌کند که دولت پیونگ یانگ از این افراد بازداشت شده به عنوان گروگان برای ملاقات با مقامات ارشد واشنگتن استفاده می‌کند.

دولت آمریکا بارها پیشنهاد فرستادن رابرت کینگ، نماینده ویژه آمریکا درباره حقوق بشر در کره شمالی را مطرح کرده اما پیونگ یانگ تاکنون آن‌ها را رد کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان