arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

اعلام آمادگی الجزایر برای میزبانی مذاکرات طرف های درگیر در لیبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه الجزایر روز شنبه با بیان اینکه کشورش به هیچ وجه قصد دخالت نظامی در کشور همسایه خود لیبی را ندارد، از آمادگی دولت الجزایر برای میزبانی هر گونه مذاکرات میان طرف های درگیر در لیبی برای برون رفت از بحران کنونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی 'النشره'، 'رمطان العمامره' وزیر خارجه الجزایر در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که کشورش قصد دخالت نظامی در خاک همسایه شرقی خود لیبی را ندارد و آنچه در این کشور در حال وقوع است، مربوط به امور داخلی لیبی می شود.

العمامره با بیان اینکه لیبیایی ها می توانند بحران کشورشان را از طریق گفت و گو حل و فصل کنند، از طرف های درگیر در لیبی خواست برای برون از بحران کنونی پای میز مذاکرات بنشینند.

وزیر خارجه الجزایر با تاکید بر اینکه کشورش آماده است تا میزبانی مذاکرات طرف های درگیر در لیبی را به عهده بگیرد، تصریح کرد: موضع الجزایر از آغاز بحران در لیبی با همه طرف های درگیر یکسان اتخاذ کرده است؛ از این رو مقام های لیبی با میانجی گری الجزایر جهت پایان دادن به بحران کنونی موافقت کرده اند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور این کشور در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد بحران سیاسی و درگیری های شدید مسلحانه میان گروه های متخاصم است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان