arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

ناسالم بودن هوای دو کلان شهر تهران و مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد: هوای دو کلان شهر تهران و مشهد ناسالم و اهواز، تبریز و کرج در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، تحلیل روزانه وضعیت گرد و غبار براساس آنچه درسایت ماهواره اروپایی Eumetsat از ساعت 9 صبح 28 شهریور تا 9 صبح 29 شهریورماه مشاهده شده نشان می دهد گرد و غبار محلی کل کشور را در بر گرفت و تا نیمه شب کوهستانی غلظت آن افزایش یافت.

در منطقه مرزی شرق کشور حدود ظهر یک چشمه گرد و غبار در افغانستان تشکیل شد و در حاشیه مرز ایران به سمت جنوب حرکت کرد و تا صبح امروز هنوز در منطقه مشاهده می شود.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 4 متر بر ثانیه ( 14 کیلومتر بر ساعت) و میزان دید افقی بیش از 7 کیلومتر است و رطوبت نسبی نیز 12 درصد گزارش شده است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف و با بیشینه دمای 33 و کمینه دمای 22 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: برای 48 ساعت آینده تهران هوایی صاف درپاره ای نقاط غبارآلود در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و 24 ساعت سوم هوایی صاف در پاره ای نقاط غبار صبحگاهی در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: دمای کنونی تهران 32 درجه سانتی گراد و هوا صاف است، جهت باد نیز جنوب شرقی گزارش شده است.
نظرات بینندگان