arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

واشنگتن پست: روی خوش بازارهای جهانی به اقتصاد ایران /ازدحام شرکت‌های تجاری اروپایی-آسیایی در هتل‌های 5 ستاره ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به انتظار سرمایه گذاران خارجی برای برداشته شدن تحریم ها از روی ایران می پردازد.

به گزارش نامه نیوز، این روزها و در میان امیدواری ها از برداشته شدن تحریم ها از اقتصاد ایران، پیدا کردن اتاق در هتل اسپیناس تهران کار آسانی نیست. هتل اسپیناس، یکی از اندک هتل های لوکس ایران است که در سال 2009 افتتاح شد.

یکی از حقوقدانان در زمینه تحریم های ایران در لندن که چندین سفر نیز به تهران داشته است، عنوان  می کند که: همه ی هتل های پنج ستاره پر از شرکت های غربی هستند که به دنبال موقعیتی برای خود برای انجام کار تجاری هستند. شرکت های ژاپنی و چینی نیز در میان آنها هستند.

مدیر یکی از شرکت های مشاوره ای در تهران که اطلاعات لازم برای شرکت های خارجی برای انجام فعالیت های اقتصادی در ایران را فراهم می کند نیز می گوید: ایران شاهد افزایش تعداد هیئت های خارجی است که به این کشور سفر می کنند.

در ماه فوریه گذشته، گروهی از نمایندگان بیش از 100 شرکت فرانسوی از تهران، پایتخت ایران دیدار کردند که بزرگترین هیئت تجاری خارجی بود که ایران میزبانی آن شده بود. همچنین گروه هایی از کانادا، اروپا و آمریکا نیز به ایران آمدند. شرکت هایی که در گذشته در ایران فعال بودند مانند شرکت نفت فرانسه ابراز داشتند که منافعی در بازگشت به ایران دارند.

یکی از فعالان ارشد اقتصادی انگلیس بر این باور است که ایران یکی از بزرگترین بازارهای بسته جهان در آستانه باز شدن به روی فعالیت های اقتصادی پس از سال ها رکود است. وی بر این باور است که این می تواند بزرگترین فرصت بزرگ در جهان باشد که به یک باره ممکن می شود.

یکی از عللی که انتظارات سرمایه گذاران را درباره انجام فعالیت های اقتصادی با ایران بالا برده است، خروح این کشور از بن بست دیپلماتیک است که می تواند آشکارا موجب برداشته شدن تحریم ها شود.

نظرات بینندگان