arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

ریابکوف: مذاکرات دو جانبه با ایرانی‌ها کاملا دلگرم‌کننده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مذاکره کننده ارشد روسیه گفت: مذاکرات دوجانبه با ایرانی ها کاملاً دلگرم کننده و حاکی از آن بود که هیئت ایرانی خود را برای دور بعدی مذاکرات با جدیت بیشتری آماده کرده است. وی گفت شش قدرت جهانی نیز خود را برای این مذاکرات آماده کرده اند.

ایتارتاس به نقل از منبع دیپلماتیک آگاه گزارش داد: دو طرف توافق کرده اند جزئیات مذاکرات را اعلام نکنند و تماس خود را با رسانه ها محدود کنند.

این منبع گفت این روند متزلزل است و با توجه به اینکه دو طرف به دنبال دستیابی به توافق هستند، باید به این روند به دقت رسیدگی شود.

مقامات سیاسی ایران و پنج به علاوه یک جمعه با دیدار در نیویورک دور تازه ای از مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را آغاز کردند. سرگئی ریابکوف، رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور گفت روسیه به همکاری با شرکای خود به منظور فراهم کردن زمینه دستیابی به توافق  ادامه خواهد داد.
 
وی گفت: تماس های اخیر از جمله تماس های دوجانبه با ایرانی ها کاملاً دلگرم کننده و حاکی از آن بود که هیئت ایرانی خود را برای دور بعدی مذاکرات با جدیت بیشتری آماده کرده است. وی گفت شش قدرت جهانی نیز خود را برای این مذاکرات آماده کرده اند.

ریابکوف گفت : ما به همکاری برای کسب نتیجه از مذاکرات ادامه خواهیم داد. این دیپلمات تصریح کرد راکتور اراک و موضوع غنی سازی اورانیوم دشوارترین موضوعاتی هستند که در دور بعدی مذاکرات باید به آنها پرداخته شود.

از حمله چالشی ترین مسائلی که ریابکوف نام برد عبارتند از: غنی سازی اورانیوم، کارخانه آب سنگین اراک، راستی آزمایی، و پایان دادن به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران.
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت کشورش کاملاً اطمینان ندارد که ایران و شش قدرت جهان بتوانند تا بیست و چهارم نوامبر به توافق دست یابند.

با وجود این، وی گفت هیچ گونه بدبینی وجود ندارد و دو طرف باید به تلاش ادامه دهند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اوایل این ماه ابراز امیدواری کرد تصمیم گیری درباره موضوع هسته ای ایران تا بیست و چهارم نوامبر صورت گیرد.
نظرات بینندگان