arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حفظ فرصت های شغلی کارگران قابل تقدیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شرکت سایپا حاضر و پس از نشستی با مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از خطوط تولید این شرکت بازدید و به مشکلات حوزه کارگری رسیدگی کرد.
 

به گزارش سایپا نیوز، علی رضا محجوب –نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه کارگر در حاشیه این بازدید به خبرنگار سایپا نیوز گفت: آنچه که امروز در شرکت سایپا دیده شد بسیار بهتر از تصور بنده بود و برخلاف تبلیغاتی که در بیرون از شرکت های خودروسازی مبنی بر عدم تولید و بیکاری وجود دارد در این شرکت روابط بین کارکنان و مدیران بسیار صمیمی و نزدیک است و همه خطوط به خوبی در حال کار کردن می باشد.

وی افزود: بازار کشورمان در حدود 5/1 میلیون دستگاه خودرو نیاز دارد و خودروسازان بزرگ کشور به زحمت می توانند این بازار را پوشش دهند و لذا توقف تقاضا و کاهش خرید به صورت مقطعی اگر چه ممکن است در تولید و مسیر اقتصادی این شرکت ها اخلال ایجاد کند ولی در طولانی مدت جای نگرانی وجود ندارد.

محجوب با اشاره به وجود مشکلات دو سال اخیر این صنعت گفت: متاسفانه در این صنعت مشکلاتی چون تحریم های بین المللی و افزایش قیمت نهاده های تولید باعث بروز مشکلاتی شده است، خصوصا در بحث قیمت گذاری و عملکرد شورای رقابت با مشکلاتی روبرو هستیم ولی با صبر و تحمل تمام کارکنان قطعا از این مقطع سخت نیز گذر خواهیم کرد.

وی نقش سایپا را در مبحث اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: خودروسازان بزرگ ما تعداد قابل ملاحظه ای اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده اند و با وجود بیش از 500 هزار شغل در این صنعت می توان ادعا کرد که صنعت خودروسازی در ایجاد اشتغال در کشور نقش مهمی ایفا می کند و امیدوارم که این خودروسازان بتوانند تولیدشان را به بهترین نحو انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات خودروهای گران قیمت به کشور گفت: بخش کوچکی از نیاز کشور توسط خودروهای وارداتی تامین می شود که این خودروها با وجودی که تعداد محدودی هستند ولی به لحاظ ارزبری، سرمایه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند که این موضوع نگران کننده است.
نظرات بینندگان