arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

ضاحی خلفان خطاب به کری: داعش را خودتان در افغانستان پرورش دادید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس سابق دبی امروز خطاب به وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: داعش را بیهوده بزرگ جلوه ندهید این داعش همانی است که آمریکا در افغانستان بال و پرداده است.

به گزارش سی ان ان، ضاحی خلفان رئیس پلیس سابق دبی در حمله ای شدید به مواضع دولت آمریکا در قبال تلاش برای سرکوب داعش در شبکه ارتباطات اجتماعی توئیتر چنین نوشت: روی سخنم با جان کری وزیر خارجه آمریکاست: آقای کری به جای این که اعتراف کند و بگوید القاعده موفق شده است توسعه یابد، و اذعان کند که آمریکا موفق نشده است آن را نابود سازد، اکنون در تلاش است با توسل به دروغ تصویری هیولاگونه از داعش را برای ما به تصویر بکشد گویی این گروه یک مجموعه ای تروریستی جدید است، نه عزیزم! آقای کری این ها همان گروه تروریستی شما هستند که در افغانستان پرورششان داده بودید.

وی در ادامه نوشته های خود در صفحه شخصی خود افزود: سازمان تروریستی داعش همان سازمان تروریستی القاعده است القاعده ای که امریکا در نابود کردنش شکست خورده است.

رئیس پلیس سابق دبی در خصوص نام اختصاری که برای دولت اسلامی در عراق و شام برگزیده شده است گفت: " داعش " یک نام و مفهومی غربی و آمریکایی است این شیوه از خلاصه کردن اسامی مختص غربی هاست، از این رو باید گفت هم این نام و هم اصالت و هم نامگذاری و هم جنگجویانشان همه غربی هستند.

همچنین خلفان در این باره این پرسش را مطرح کرده است : آقای کری آیا سرویس های اطلاعاتی به تو نگفته اند البغدادی در کجا پنهان شده است؟ این فریب کاری‌ها را برای چه کسانی دارید مطرح می کنید؟ آقای کری هم خودت داستان می گویی وهم خودت می خندی مردم دیگر بازی های آمریکایی را خوب بلد هستند !

 وی در بخش دیگری از این نوشته ها افزود: این البغدادی مگر کیست که همه متحد شده اند، تا با او مبارزه کنند؟! خدا خانه قدرت های بزرگ جهانی را ویران کند که وقتی بخواهند دروغی را واقعی جلوه دهند از هر کاری فروگذار نمی کنند! این یک دروغ بزرگ است

خلفان در پایان خطاب به مقامات عالی رتبه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در خصوص وزیر خارجه آمریکا چنین نوشت: در هر جلسه ای که با جان کری می نشینید ای مقامات عربی شما را نصیحت می کنم تا یک کارشناس درک زبان بدن را در جلسه ها داشته باشید و حرکات بدن کری را تجزیه و تحلیل کنید چرا که با شناختی که از وی دارم به سادگی می توان فهمید او چه زمانی دروغ می گوید.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان