arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

پاپ: نباید به بهانه دین شرافت انسان‌ها را زیر پا گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) در سفر خود به آلبانی به شدت از اقدامات گروه تروریستی داعش انتقاد کرد و گفت که هر گروه مذهبی که از خشونت و سرکوب استفاده کند، نمی‌تواند ادعا کند که "محافظ دین خدا" است.

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اظهارات خود را در اولین سفر اروپایی‌اش به کشور فقیر بالکان که عمدتا مسلمان است، عنوان کرد. وی این کشور حوزه بالکان را به دلیل داشتن مدل نظم بین‌ ادیان و داشتن رابطه خوب میان اکثریت مسلمان و مسیحیان ستود.

پاپ پس از سخنان بوجار نیشانی، رئیس‌جمهوری آلبانی گفت: نباید اجازه دهیم که کسی خود را محافظ دین خدا بداند در حالی که برای انجام خشونت و سرکوب برنامه‌ریزی کرده و آن را اجرا می‌کند. هیچ فردی نباید از دین به بهانه انجام اقداماتی علیه شرافت انسانی و علیه حقوق بنیادین هر مرد و زن و مهم‌تر از همه حق حیات و حق آزادی مذهب استفاده کند.

وی در ادامه احترام متقابل و اعتماد میان مسلمانان، کاتولیک‌ها و مسیحیان ارتدوکس در آلبانی را ستود و آن را "هدیه‌ای ارزشمند" و نمادی قدرتمند در جهان امروز توصیف کرد. پاپ گفت: این امر خصوصا در این روزها که یک دین معتبر از سوی گروه‌های افراطی تحریف شده است و جایی که اختلافات مذهبی تحریف و ابزار دست می‌شود، اهمیت می‌یابد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان