arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

خبرهایی از سینما و تئاتر/ از تقدیر از رهبر معظم انقلاب تا ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تقدیر برگزارکنندگان جشنواره پروین اعتصامی از رهبر معظم انقلاب،‌ تبریک شرکت پخش نورتابان برای انتخاب «امروز» و معرفی به اسکار،‌ برنامه نمایش دو تئاتر و راهیابی مستند «راننده و روباه» از جمله خبرهای امروز سینما و تئاتر هستند.

قدردانی برگزارکنندگان جشنواره فیلم پروین اعتصامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

برگزارکنندگان جشنواره فیلم پروین اعتصامی با انتشار نامه‌ای از رهبر انقلاب تشکر کردند.

در این متن آمده است: «اتفاقی افتاده است؛ نظری مبارک بر سخن بانوی ادب ایران پروین اعتصامی رفته، بانویی قصه گو، اخلاق گرا و پندآموز. اگر این سخن شریف گفته نمی‌شد لابد همچنان پروین شاعر نخود و لوبیا می‌بود و هشت سال جشنواره پروین اعتصامی در جستجوی پروین و پروین‌های سینمای ایران برای بانوان فیلمساز ایرانی و تداوم جشنواره‌ای موثر در جهان، و در کار بازنگری ارزش ادبی عارفانه، اجتماعیِ بانوی سخن ایران همچنان در بی اعتنایی و کم وجهی بماند.

اکنون جای آن دارد که با شکرانه بر این نظر عالمانه و راسخ رهبر فرزانه انقلاب، نهادهای فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای بر پروین شعر ایران و نیز بر جشنواره‌ای که هشت دوره به خون جگر، این نام را و نام بیش از هشتصد بانوی فیلمساز را به عزت پاس داشته، توجه و یاری شایسته‌تری داشته باشند.»

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍*************

«راننده و روباه» به جشنواره مستند «بوداپست» مجارستان راه یافت

به گزارش ایسنا، فیلم مستند «راننده و روباه» ساخته آرش لاهوتی در ادامه موفقیت‌های جهانی خود، به بخش مسابقه جشنواره «بوداپست» مجارستان راه یافت.

اولین دوره جشنواره مستند «بوداپست» طی روزهای دوم تا ششم مهرماه در مجارستان برگزار خواهد شد و فیلم مستند بلند «راننده و روباه» به کارگردانی آرش لاهوتی، در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

در این جشنواره، 50 فیلم مستند برتر دنیا که در جشنواره‌های بزرگ و مهم دنیا شرکت کرده و جایزه گرفتند، به نمایش درخواهد آمد.

مستند «راننده و روباه» که پُرتره‌ای از «محمود کیانی فلاورجانی» راننده کامیون و فیلمساز تجربی سینمای ایران است، ضمن کسب جایزه نانوک طلایی جشنواره فلاهرتینا روسیه، جایزه هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو آمریکا، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مستند «آسمان وسیع» آمریکا، جایزه هیات داوری دانشجویی جشنواره «حقوق بشر» اوکراین، جایزه بهترین کارگردانی مستعد بین‌المللی جشنواره «اُوپن‌داک‌سیتی» لندن، در جشنواره‌های هات‌داکس کانادا، ویزیون دورئل سوئیس، کراکو لهستان، داک پوینت فنلاند، لوساس فرانسه، پالم‌بیچ آمریکا، پیامی به بشریت روسیه، هزاره مستند بلژیک، تی‌آر‌تی ترکیه، لاساد فرانسه و برنامه Doc&Doc سالن «فوروم‌دزایماژ» فرانسه هم به نمایش درآمده است.

************

به گزارش ایسنا،‌ به دنبال انتخاب فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی برای معرفی به اسکار،‌ روابط عمومی شرکت سینمایی نور تابان (پخش‌کننده فیلم) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «شرکت سینمایی نور تابان پخش‌کننده داخلی فیلم «امروز» با ابراز خوشحالی از این انتخاب از تلاش‌های هیات انتخاب تقدیر و تشکر می‌کند و این انتخاب را به کارگردان، تهیه‌کننده و تمامی دست اندرکاران فیلم، اهالی سینمای ایران، منتقدان سینمایی، خبرنگاران و همه علاقمندان سینما تبریک می‌گوید.

این شرکت همچنین از تمامی اهالی رسانه و خبرنگاران که در زمان اکران این فیلم شرایطی را برای معرفی و دیده شدن این فیلم در داخل و خارج از کشور فراهم اوردند تشکر و تقدیر ویژه می‌کند. »

***********

اجرای نمایش «شاخه نبات» در تالار وحدت

نمایش «شاخه نبات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شمسایی از 4 مهرماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، مهدی شمسایی این نمایش را بر اساس منظومه «موش و گربه» اثر مشهور عبید زاکانی به صحنه می‌برد. فضای نمایش تر کیبی از یک کار مفرح و آموزشی است.

نمایش «شاخه نبات» یک اپرا تئاتر است که بلیت آن در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.

************

اجرای نمایش «گوهر» از 30 شهریور در تماشاخانه مهر

نمایش «گوهر» به نویسندگی سیدحسین فدایی حسین و کارگردانی سید محمد جواد طاهری کاری از خانه پرواز هنر از روز یکشنبه 30 شهریورماه تا ۷ مهر ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش که با بازی ریحانه سلامت، فاطمه سرلک، نرگس امینی و بهنام شرفی اجرا می‌شود، درباره دختر دانشجویی است که با بهانه تحقیق درباره‌ی پایان‌نامه‌اش و به قصد سرقت خنجر عتیقه‌ای وارد خانه‌ای می‌شود و در آن محل با افرادی مواجه می‌شود که در تدارک برپایی مجلس تعزیه زنانه‌ای هستند. این موقعیت او را با چالش تازه‌ای روبرو می‌کند.

عوامل این نمایش عبارتند از: سرپرست گروه: سید سعید میرصادقی، دستیار کارگردان: میلاد حاجی زاده، گروه تولید: موسی قربان زاده، علی شعبانی، امور اداری: محسن صلواتی، دستیار تهیه: حامد اخوان زاده، روابط عمومی: مهدی ملایی،مدیر برنامه ریزی و هماهنگی: وحید نظافت، منشی صحنه: مهسا کوچک، آهنگساز: محسن میرزائی، ساخت دکور: محمود صادقی، طراح پوستر و بروشور: مهدی صادقی یکتا

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان