arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

ترقی: همچنان موضوع تروریسم محور سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مرکز بین‌المللی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به در پیش بودن دومین سفر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: علاوه بر بحث تروریسم و تکفیر و ضرورت مقابله با آنها بحث مشکلات ناشی از سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا در تحریم اقتصادی ملت‌های مختلف نیز می‌تواند از موضوعاتی باشد که رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل به آنها اشاره می‌کند.

حمیدرضا ترقی با اشاره به طرح جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از سوی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته آقای روحانی پیشنهاد تصویب طرحی را در شرایطی مطرح کردند که حدود دو سال از حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه می‌گذشت و همچنین گروه‌های خشونت‌طلب و تروریسم در این کشور فجایع فراوانی را به وجود آورده بود.

وی اضافه کرد: همچنین در دیگر مناطق جهان نیز خشونت و درگیری‌های ناشی از فعالیت‌های گروه‌های افراطی گسترش پیدا کرده بود.

این فعال سیاسی با اشاره به تصویب طرح حسن روحانی درمورد جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: در مقابله با گروه‌های افراطی با وجود این‌که طرح مقابله با این گروه‌ها سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید اما عملا در دنیا اقدام مشخصی صورت نگرفت و همچنان شاهد هستیم که گروه‌های خشونت‌طلب به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

ترقی با بیان این‌که بحث گروه‌های افراطی و خشونت‌طلب در حال سرایت کردن به کشورهای دیگر نیز است، خاطرنشان کرد: واضح است که با توجه به گسترش افراطی‌گری در جهان موضوعی که سال گذشته آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل به آن پرداخته‌اند، موضوع روز جهان است و چنانچه در عرصه بین‌المللی در مقابله با آنها به صورت جدی برخورد نشود و حامیان خشونت،تروریسم و گروه‌های افراطی در مجامع بین‌المللی مورد بازخواست قرار نگیرند و محکوم نشوند جهان هیچ‌گاه روی آرامش به خود نمی‌گیرد.

رئیس مرکز بین‌المللی حزب موتلفه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در سطح بین‌المللی، گفت: در یک سال گذشته همواره همت دولت بر حمایت از اقدامات مقابله‌ای با جریانات افراط‌گرایانه بوده است. در همین راستا حمایت از دولت سوریه، حمایت از دولت عراق علیه اقدامات داعش و حمایت از مبارزات مسالمت‌آمیز مردم بحرین و یمن بر اساس سیاست مقابله با جریانات افراطی بوده است.

وی با اشاره به برخوردهای خشونت‌آمیز عربستان با شیعیان و همچنین اقدامات دولت بحرین علیه مردم و اقداماتی که در یمن علیه مردم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این اقدامات همواره در راستای سیاست مقابله با جریانات افراط‌گری در دنیا از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.

ترقی همچنین بر لزوم همکاری منطقه‌ای و اتخاذ سیاست‌های مشترک بین کشورهای منطقه تأکید و خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده است که سیاست‌های خود را در مقابله با جریانات افراط‌گرایانه و خشونت‌آمیز قرار دهد اما طبیعتا برای مقابله با خشونت و افراط در منطقه به همکاری منطقه‌ای و اتخاذ سیاست‌های مشترک و هماهنگ میان کشورهای منطقه و جهان نیاز است.

این فعال سیاسی به در پیش بودن دومین سفر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و با بیان این‌که امسال نیز نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل باید موضوع برخورد با تروریسم و گروه‌های افراطی و تکفیری را به عنوان یکی از محورهای صحبت خود مورد تأکید قرار دهد، اظهار کرد: موضوع مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریسم امسال نیز می‌تواند در همه ابعاد مورد توجه جهانیان قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر بحث تروریسم و تکفیر و ضرورت مقابله با آنها بحث مشکلات ناشی از سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا در تحریم اقتصادی ملت‌های مختلف نیز می‌تواند از موضوعاتی باشد که رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل به آنها اشاره می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
3
اقا مگر شما ریس جمهور هستید چرا دخالت مکنی
نظرات بینندگان