arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

محسنی‌اژه‌ای:بازداشت غنچه قوامی ربطی به ورزش ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده غنچه قوامی گفت: برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد علت طولانی بودن رسیدگی به پرونده‌ها، گفت: قبلا در این باره توضیح داده‌ام که یکی از علل طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها، موضوع ارجاع امر به کارشناسی است. همچنین یکی از دلایل دیگر وجود اختلافات بین دستگاه‌های دولتی است. به طور مثال در پرونده‌های موسوم به زمین‌خواری بسیاری از کسانی که اراضی را تغییر کاربری می‌دهند مجوز دارند، اما در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید متولی این کار است در حالی که فردی که تغییر کاربری داده از شورای شهر مجوز گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه یکی دیگر از علل تاخیر در رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها، مشخص نبودن حریم اراضی است، گفت: صحبت ما با دولت این است که این موضوع و همچنین وجود اختلافات بین دستگاه‌های دولتی ساماندهی شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درست است که کاهش چشمگیر درآمد مخابرات موجب اتخاذ تصمیم مبنی بر فیلتر نرم‌افزارهای ارتباطی شده است یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد. همه ما معتقدیم که باید از فناوری‌های جدید استفاده کنیم اما این را هم قبول داریم که اگر یک فناوری مسائلی برخلاف عفت عمومی و امنیت به همراه دارد با این بخش باید مقابله کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره علت تجمع افرادی مقابل دادستانی و اینکه آیا بازداشت افراد زیادی در این رابطه صحت دارد یا خیر؟ گفت: اول باید این را بگویم که هر کسی که اعتراضی دارد اگر از طریق قانون وارد شود به نفع او و جامعه است. این جمعیت اعتراضی داشتند و می‌توانستند خیلی بهتر از این اعتراض کنند. طبیعی است وقتی به خیابان می‌آیند اگر تجمعی صورت گیرد و منجر به یک سلسله مسائل بعدی شود و اختلالی در نظم پیش بیاید نیروی انتظامی موظف است از اختلال در نظم جلوگیری کند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه آنچه که در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر بازداشت افراد زیادی در این رابطه صحت ندارد، گفت: البته دیروز برخوردی پیش آمده و افراد معدودی را نگه داشتند که شاید تا الان آزاد شده باشند و اگر هم آزاد نشده باشند و مشکل خاصی نداشته باشند بازداشت‌شان زیاد طول نمی‌کشد.

خبرنگاری از وضعیت پرونده فردی که در دبی در ارتباط با پرونده سه هزار میلیاردی دستگیر شده بود، پرسید که سخنگوی قوه قضاییه، گفت: این فرد بازداشت است و نمی‌دانم که پرونده او منجر به صدور کیفرخواست شده یا خیر.

خبرنگاری به استفاده مسئولین دولتی از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارتباطی اشاره کرد و درباره علت تلاش برای فیلتر این نرم افزارها پرسید که محسنی‌اژه‌ای، گفت: من در این باره توضیح دادم که اگر بشود امکاناتی فراهم کنیم که هم از این نرم‌افزارها استفاده شود و هم جلوی فساد گرفته شود این کار انجام می‌شود. متخصصین هم می‌گویند این امر امکان‌پذیر است و الان هم نگفتند نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده ضارب شهید خلیلی و جلسه امروز محاکمه او، گفت: پزشکی قانونی گفته بود که جراحت در فوت ایشان موثر بوده است و پرونده بر همین روال پیش می‌رود و باید منتظر رسیدگی دادگاه باشیم.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی نیز گفت: برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد، هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: این پرونده در حال رسیدگی است و ایشان فعلا در بازداشت است تا به پرونده رسیدگی شود.

خبرنگاری درباره موضوع آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها در برخی نقاط کشور سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: متاسفانه آتش‌سوزی جنگل‌ها اتفاق می‌افتد، اما تشخیص عمدی بودن یا غیرعمدی بودن آن با کارشناسان است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاده در گرگان و چهارمحال و بختیاری کارشناسان گفتند فعلا دلیلی بر عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها به دست نیامده است و در کل در مورد آتش‌سوزی‌هایی که امسال اتفاق افتاده هنوز دلیلی مبنی بر عمدی بودن آنها در دست نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان