arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

رونمایی از سامانه موشکی «رعد ۲» سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مراسم رژه امروز نیروهای مسلح از سامانه موشکی رعد ۲ برای اولین بار رونمایی شد. این سامانه موشکی یک سامانه پدافندی متعلق به نیروی هوافضای سپاه است.

رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات عالی‌رتبه نظمی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

در این مراسم، تجهیزات و سلاح‌های مختلف در حوزه‌های زمینی، پدافندی، موشکی، دریایی، لجستیکی و راداری و... به نمایش گذاشته شد.

از جمله تجهیزاتی که برای اولین بار در این مراسم رونمایی شد، «سامانه موشکی رعد2» بود. این سامانه نمونه ارتقا یافته سامانه موشکی رعد یا همان رعد 1 است که هم‌اکنون در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

در مراسم رژه امروز نیروهای مسلح، لانچر، خودروی حامل و موشک‌های سامانه موشکی رعد2 به نمایش درآمد تا این سامانه در کنار سامانه‌های موشکی رعد1، طبس، سوم‌خرداد، خرمشهر و...، به جمع خانواده سامانه‌های موشکی و پدافندی جمهوری اسلامی ایران بپیوندد.

رعد 2 همچون سامانه موشکی رعد 1، از "موشک‌های طائر2" استفاده می‌کند اما رعد 2 از نسل "موشک‌های طائر 2-آ" بهره می‌برد ولی سامانه موشکی رعد1، از موشک‌های طائر 2 استفاده می‌کند که این نشان می‌دهد که در تولید سامانه موشکی رعد2، موشک‌های نمونه اولیه همین سامانه یعنی رعد1 نیز به‌روز رسانی شده است.

نکته دیگر اینکه، سامانه موشکی رعد 2 نیز همچون برادر کوچکترش یعنی رعد1، از یک لانچر سه تایی بهره می‌برد.

رعد 1، یک سامانه موشکی با لانچر متحرک و قابل حمل توسط خودرو است که برد آن 50 کیلومتر اعلام شده و می‌تواند اهداف را در ارتفاع 70 هراز پایی مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

این سامانه در رژه 31 شهریورماه سال 91 برای نخستین بار رونمایی شد. این سامانه موشکی در اختیار نیروی هوافضای سپاه است و سردار حاجی‌زاده فرمانده این نیرو درباره این موشک گفته است: این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمریکایی تهیه شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان