arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

ریچارد سوم با حضور شوالیه آواز ایران افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور یکشنبه شب با حضور هنرمندان عرصه های مختلف اجرای خود را در تالار نام آوران تئاتر ایران در خانه موزه انتظامی آغاز کرد.

در اولین اجرا، این اثر نمایشی میزبان هنرمندانی چون شهرام ناظری، گوهر خیراندیش، ابوالحسن مختاباد، بهروز بقایی، امیر دژاکام، فقیهه سلطانی، مسعود آب پرور، آزاده اسماعیل خانی، شهرام مقصودی و فریبا آهنگ بود.

قرار بود بعد از اجرای «ریچارد سوم» مراسم قدردانی از عزت الله انتظامی نیز برگزار شود اما وی که به همراه فرزندش مجید انتظامی قبل از اجرای نمایش در خانه موزه انتظامی و در کافی شاپ این مکان فرهنگی هنری حضور داشت به دلیل کسالت نتوانست به دیدن نمایش بنشیند و این محل را ترک کرد.با این حال گلنوش انتظامی فرزند مجید انتظامی به نمایندگی از خانواده اش در این اجرا حضور داشت.

**تمدید اجرای نمایش آنتیگونه تا 11 مهرماه

اجرای نمایش 'آنتیگونه' به کارگردانی حمیدرضا هدایتی در تماشاخانه سه نقطه، تا 11 مهرماه تمدید شد این اثر نمایشی که براساس سه گانه ی افسانه های تبای اثر سوفوکل، توسط حمیدرضا هدایتی نوشته و کارگردانی شده و از دوم شهریورماه در تالار استاد رکن الدین خسروی این تماشاخانه به صحنه رفته است به دلیل استقبال مخاطبان تا 11 مهرماه به اجرای خود ادامه می دهد.

گفتنی است 'آنتیگونه' تا 11 مهرماه، هر روز به جز شنبه ها ساعت 20 در تالار استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه، به آدرس میدان ولیعصر بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، به صحنه می رود.

**اجرای «پی دو(p2)» دوبره از سر گرفته می شود

اجرای نمایش پی دو که از دهم شهریورماه در تالار حافظ آغاز شد بعد از توقفی کوتاه، دوباره از سرگرفته می شود.

شایان ذکر است، این نمایش در روز چهارشنبه دوم مهرماه، به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) اجرا نخواهد داشت.

«پی دو…» کاری است از مرتضی میرمنتظمی با بازی عباس جمالی، احسان کرمی، آزاده صمدی، حسین امیدی، فرزانه سهیلی، آیدا صادقی، محمد الله دادی، بیژن سراجی، محمد موذنی و رشید آقایی که از دهم شهریورماه هرشب ساعت 20.30 در تالار حافظ اجرا می شود و تا یازدهم مهرماه هم ادامه دارد.

**«بر پهنه دریا» تا 24 مهرماه تمدید شد

اجرای نمایش «بر پهنه دریا» به کارگردانی و بازی پارسا پیروزفر که قرار بود تا 17 مهرماه اجرا داشته باشد، تا 24 مهرماه تمدید شد.

، پیش از این نیز به دلیل استقبال علاقه مندان به این نمایش، «برپهنه دریا» آخر هفته ها با یک اجرای فوق العاده در دو ساعت 20 و 21:30 روی صحنه رفته است. اجرای این نمایش که قرار بود 17 مهرماه به پایان رسد تا 24 مهرماه تمدید شد.

«بر پهنه دریا» یک کمدی سیاه است و روایتگر موقعیت منحصر به فرد سه مرد متمدن و کشتی شکسته است که بر روی کلکی در میان اقیانوس سرگردانند. اسلاومیر مروژک نمایشنامه نویس نامدار لهستانی، نمایشنامه «برپهنه دریا» را در سال ١٩٦١ به رشته تحریر در آورد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان