arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

العبادی بار دیگر با مداخله نظامی خارجی در کشورش مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع استرالیا، بار دیگر مخالفت کشورش را با مداخله زمینی خارجی در عراق اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری 'سومریه نیوز'، 'حیدر العبادی' روز دوشنبه در دیدار با 'دیوید جانستن' وزیر دفاع استرالیا در بغداد، درباره همکاری های امنیتی میان دو کشور برای مقابله با خطرات گروه جنایت کار داعش و تلاش های انجام شده در این خصوص، بحث و گفت و گو کردند.

العبادی با بیان اینکه عراق با هجوم وحشیانه تشکیلات تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی روبه ر و است، تصریح کرد: مقابله با چنین هجوم وحشیانه ای نیاز به موضع یکپارچه و حمایت جامعه جهانی از عراق دارد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اهمیت احترام به حاکمیت و وحدت ارضی عراق، گفت که ما با مداخله خارجی در امور داخلی کشورمان مخالف هستیم و این امر یکی از اصول غیر قابل تغییر ما در حال حاضر و در آینده است.

وی بار دیگر اعلام کرد که ما با هر گونه مداخله زمینی خارجی در عراق مخالف هستیم.

نخست وزیر عراق در خصوص مقابله با داعش گفت: نیروهای امنیتی و گردان های مردمی عراق توانایی شناسایی و به دست آوردن اطلاعات لازم درباره دشمن جهت مقابله با آن را دارند .

'جانستن' نیز بر آمادگی کشورش جهت کمک به عراق در زمینه امنیتی و ارایه هر گونه حمایت های لازم به دولت العبادی در این زمینه تاکید کرد.

این در حالی است که بسیاری از جریان های عراقی پیشتر با مداخله خارجی جهت مقابله با داعش مخالفت و تاکید کردند که مردم عراق خود قادر به انجام این ماموریت هستند.

'تونی بلر' نخست وزیر سابق انگلیس شامگاه روز یکشنبه بر ضرورت حمله زمینی به عراق برای مقابله با داعش تاکید و تصریح کرد که انگلیس و آمریکا برای مقابله با داعش آنچه لازم بدانند انجام خواهند داد.

این در حالی است که گروه تروریستی 'داعش' در واکنش به حملات هوایی آمریکا و فرانسه به شمال عراق، شهروندان این دو کشور را به مرگ تهدید کرد.

گروه تروریستی داعش که با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و بر خی از کشور های هم پیمانان آمریکا ایجاد شده به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان