arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳

تنها راه حل مشکلات صنعت خودروی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 استفاده خودروسازان از حداقل‌های کیفی راهی جز نظارت بر عملکرد آنها و تلاش برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی باقی نگذاشته است.

پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی در کشور یکی از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروسازان داخلی است.

در این میان برخی تحریم‌های خارجی نیز مزید بر علت شده تا به دلیل استفاده خودروسازان از برخی قطعات غیر اصلی از جمله چینی، برخی شکایت‌ها از کیفیت خودروهای داخلی بیشتر شنیده شود.

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که وظیفه تست کیفی و تهیه جدول رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی را بر عهده دارد در یکی از گزارش‌های منتشره خود در زمینه ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی، دلایل نظارت بر فعالیت خودروسازان داخلی را بیان کرده است.

در این گزارش پنج عامل "رقابتی نبودن صنعت خودرو"، "استفاده خودروسازان از حداقل‌های کیفیت"، "ضعف خودروسازان در فناوری‌های طراحی و ساخت"، "تحویل قطعات یا خودروهای با کیفیت پایین" و "حمایت از مشتریان" به عنوان دلایل نظارت این شرکت بر صنعت خودروسازی (براساس الزامات قانونی) دانسته شده است.

در این باره یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران نظارت بر عملکرد خودروسازان ضروری است، خاطرنشان می‌کند: متاسفانه با وجود نظارت‌های موجود عملکرد خودروسازان در زمینه کیفیت راضی کننده نیست.

علی خاکساری در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان می‌کند: هم‌اکنون قشر اصلی مصرف‌کنندگان داخلی به دلیل پایین بودن قدرت خرید امکان استفاده از خودروهای وارداتی را نداشته و مجبور به خرید خودروهای تولید داخل هستند.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین خودروسازان از این اجبار که نتیجه انحصار شکل گرفته در بازار است، استفاده کرده و همچنان خودروهایی را که پلت‌فرم آنها مربوط به 30 سال پیش است تولید و تحویل مشتریان می‌دهند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در این شرایط نظارت بر عملکرد خودروسازان نیز تنها تا حد مشخصی تاثیرگذار خواهد بود، تصریح می‌کند: تنها راه موجود برای حل مشکل صنعت خودروی ایران و ارتقای کیفیت این محصولات، حذف تعرفه واردات خودرو و رقابتی شدن بازار است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
11
ارتقای کیفیت؟ شوخی تلخی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
10
مسولان باید خودرو سازی ایران را تعطیل کنند و اجازه ورود بدون تعرفه خودروهای نو و دست دوم خارجی را صادر کنند.
نظرات بینندگان