arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
در گفتگوی «انتخاب» با دو نماینده مجلس بررسی شد:

آیا ظریف، هدف جدید تندروها است؟ / «مگر ظریف علم غیب داشت که بداند دیوید کامرون چه می گوید؟»

یوسفیان ملا و سادات ابراهیمی دو عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معتقدند که سخنان دیوید کامرون علیه ایران دلیل موجهی برای برخورد با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران محسوب نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یوسفیان ملا و سادات ابراهیمی دو عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معتقدند که سخنان دیوید کامرون علیه ایران دلیل موجهی برای برخورد با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران محسوب نمی شود.

یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «انتخاب» بیان داشت: سخنان آقای کامرون مودبانه نبود که آن را می توان به حساب سن و سال کم و بی تجربگی او گذاشت.

وی افزود: ما اکنون به خاطر انچه در سفارت انگلیس در تهران سه سال پیش اتفاق افتاده، هزینه دادیم و می دهیم، بنابراین اقدام نسنجیده برای مقابله با انگلیس نباید صورت دهیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: کامرون یک طرف مذاکره است و ما اکنون با اینها برای دستیابی به توافق هسته ای در حال مذاکره هستیم و هر اقدامی که در داخل به طور نسنیجیده انجام شود به معنای ضربه و بر هم زدن تفاهمات است.

یوسفیان ملا در واکنش به تهدید برخی از نمایندگان برای احضار ظریف به مجلس بابت سخنان کامرون و دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس گفت: عجیب است، وزیر خارجه که علم و غیب نداشت که بداند کامرون چه می خواهد بگوید.

وی خاطرنشان کرد: البته آقای روحانی جواب آقای کامرون در نطق خود در سازمان ملل دادند.

یوسفیان ملا گفت: در واقع دیپلماسی اقای روحانی قابل تحسین بود، در مقابل دیپلماسی کامرون کوچه بازاری بود.

نماینده مردم امل در مجلس با بیان اینکه برخورد با وزیر خارجه خودزنی است تاکید کرد: آقای ظریف استیضاح نخواهد شد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در مجلس نیز به خبرنگار «انتخاب» گفت: موضوع دیدار دکتر روحانی با دیوید کامرون هیچ ربطی به اقای ظریف ندارد که تندروها بخواهند ایشان را به مجلس بکشانند.

وی افزود: این دیدار یکی از نقاط مثبت و بسیار خوب سفر نیویورک بود که در آن از خطوط قرمز جمهوری اسلامی عبور نشد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس اضافه کرد: در واقع، بعد از 35 سال انگلیس به جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گردن نهاد که این نشان از موفقیت دیپلماسی دکتر روحانی دارد که جای تقدیر دارد نه برخورد.

وی تصریح کرد: نگاه تندروها بسته و محدود است و نمی توانند دیپلماسی موفق را در جهان تحلیل و درک کنند.

سادات ابراهیم ادامه داد: تندروها کشوری مانند کومور را که اندازه یک شهر است را کشوری مقتدر تلقی می کنند و از دیدار رئیس جمهور سابق با مسئولان آن تقیدر کرده و آن را پر رنگ جلوه می دادند، در مقابل با دیدار نخست وزیر بریتانیا با آقای روحانی اینگونه نامناسب برخورد می کنند.

وی تاکید کرد: جو مجلس به شکلی نیست که تندروها بتوانند هرکاری می خواهند بکنند و اقای ظریف را بابت هیچ چیز احضار کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
CANADA
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
9
4
علم غیب نداشت ولی اگر زیرک بود جلسه را برای بعد ازسخنرانی کامرون میذاشت
نظرات بینندگان