arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

جزایری:هجمه فرهنگی علیه ایران در اوج است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: آنگاه که دشمن با اقدامات نظامی نتوانست آسیب جدی بزند، شکل تهاجم را عوض کرد و امروز در جنگ نرم، هجمه فرهنگی و تهاجم به مباحث علمی و فناوری در اوج خودش قرار دارد.

سردار سیدمسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح امروز در همایش یاد یاران صبحگاه مشترک پایگاه‌های مرکز بسیج فرهنگیان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در عصر 22 بهمن 57 در دوران معاصر پدیده جدیدی شکل گرفت و بنیانگذار جمهوری اسلامی حرفی نو و اندیشه‌ای نو به جهان ارائه کرد و اصلی‌ترین ویژگی این پیام حکومت الله در عصر مادیت بود و اصلی‌ترین چالش دنیای استکبار پدیدار شد.

وی ادامه داد: دنیای استکبار بنای برخورد با انقلاب را گذاشت و کار تا حدی بالا گرفت که اقدام نظامی شد و برژینسکی مشاور وقت امنیت ملی کارتر در آن زمان گفت استراتژی آمریکا باید تقویت دولت‌هایی باشد که بتواند اقدام نظامی علیه انقلاب بنیادگرای ایران باشد.

سردار جزایری افزود: دشمن آنچه که می‌توانست برای تغییر رفتار، نابودی و سرنگونی انقلاب و نظام انجام داد و پول، امکانات اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و جنگ شهرها، دریاها و زدن هواپیماهای مسافربری را به کار گرفت و آنگاه که نتوانست به اهداف خود برسد راه فرار را در پیش گرفت.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جنگ خسارات زیادی به دنبال داشت، یادآور شد: در کنار این خسارات زیاد، چیزی که به دست آوردیم بیش از خسارات آن بود و اگر شناخت دقیق از دشمن نمی‌داشتیم و تجهیزاتی که امروز نیاز داریم آن زمان ساخته نمی‌شد و خودباوری که مردم‌مان در دفاع مقدس به دست آوردیم به دست نمی‌آمد، آیا امروز در برابر این همه هجمه می‌توانستیم مقاومت کنیم؟

سردار جزایری خاطرنشان کرد: چگونه می‌توانستیم در برابر هیاهوی امپریالیسم پیام خود و صدور انقلاب را داشته باشیم. جنگ برکات زیادی داشت و باید در مراحل ساخت نظام و استحکام آن، از آن استفاده کنیم، لیکن همه می‌دانیم دشمنی‌های آنان پایان نگرفته است.

وی اضافه کرد: آنگاه که دشمن با اقدامات نظامی نتوانست آسیب جدی بزند، شکل تهاجم را عوض کرد و امروز در جنگ نرم، هجمه فرهنگی و تهاجم به مباحث علمی و فناوری در اوج خودش قرار دارد.

سردار جزایری با تأکید بر این نکته که در اراده دشمن برای ضربه زدن به ما کمترین خللی ایجاد نشده است، افزود: این بار بایستی در جبهه‌ای مستحکم‌تر، عمیق‌تر، قوی‌تر و با شناخت بیشتر همگانی و ساختار مدیریتی با هجوم علیه تمامیت نظام مقابله کنیم و باید عده و عُده لازم را فراهم کرده و قرارگاه‌های فرهنگی مثل زمان جنگ شکل گیرد و ما نیاز به سامانه داریم و به درستی باید راهبردهای کلان و عملیاتی دشمن را بشناسیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باور بنده این است که همانطور که آموزش و پرورش در زمان جنگ تحمیلی صف عمیقی در برابر دشمن ایجاد کرد، در این دوره و شرایط نیز می‌تواند صف قوی‌ای در برابر هجمه‌ها مقابل نظام و فرزندان‌مان فراهم کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان