arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

درخواست آیت‌الله مکارم‌شیرازی از علمای اسلام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر این‌که «بهترین راه برای رفع فتنه جریان تکفیری اتحاد همه علمای اسلام است» گفت: این جریانات چهره اسلام را مخدوش می‌کنند و جنایات خود را با نام اسلام انجام می‌دهند.

این مرجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای سازمان اهل بیت(ع)کشور اندونزی با بیان این‌که « اقدامات جریانات تکفیری به همه مذاهب اسلامی ضربه می‌زند» اظهار کرد: باید همه علمای اسلام برای نفی افکار این جریان‌ها تلاش کنند و به دنیا بگویند که اسلام دین رحم و محبت است با کارهای خشن تناسبی ندارد.

وی با اشاره به این‌که «دشمنان اسلام، تکفیری‌ها را به عنوان مسلمان به دنیا معرفی می‌کنند» افزود: آنها در رسانه‌های خود عمداً از داعش با عنوان دولت اسلامی یاد می‌کنند در صورتی که آنها نه دولت دارند و نه اسلامی هستند.

مکارم‌شیرازی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین حدیث ثقلین پیامبر(ص)پرداخت و گفت: ما شیعیان به این وصیت پیامبر(ص)عمل می‌کنیم و در این مسأله نیز همچون دستورات دیگر تبعیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اختلافی که در تفسیر حدیث غدیر بی جهت میان شیعیان و اهل تسنن وجود دارد، بیان کرد: آنها «ولی»را به معنای دوست می‌گیرند در حالی که ما آن را«اولی بالتصرف»می‌دانیم؛ اما در حدیث ثقلین هیچ کس عذری ندارد.

این مرجع تقلید به اهمیت و جایگاهی که حدیث ثقلین نزد شیعیان دارد، اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره)در وصیت نامه تاریخی خود که مطالب مهمی در زمینه‌های گوناگون سخن گفته، در آغاز این وصیت نامه مهم حدیث ثقلین را بیان فرموده است.

وی با اشاره به این‌که «ما به برکت هدایت اهل بیت(ع)در این راه نورانی قرار گرفته‌ایم» گفت: باید خدا را شکر کنیم اگر این بزرگواران نبودند ما در مسیر صحیح نبودیم؛ ما با کمک و هدایت اهل بیت(ع)راه صحیح و کتب ایشان را اختیار کردیم اما هیچ گاه به مقدسات اهل سنت نیز توهین نمی‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار یکی از حضار به تشریح فعالیت‌های سازمان اهل بیت(ع)اندونزی پرداخت و گفت: ما در زمینه دفاع حقوقی از شیعیان و نشر مذهب تشیع فعالیت می‌کنیم و همچنین علیه جریانات تکفیری به مبارزه می پردازیم.

وی افزود: با بهره‌مندی از اخلاق و فقه اهل بیت(ع)و همچنین رهنمودهای علمای بزرگ جهان تشیع توانسته‌ایم جمعیت بسیاری را به تشیع دعوت کنیم؛ مستبصرین در این کشور جمعیتی میلیونی دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان