arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

سکس و مواد مخدر به داد بریتانیا رسید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بریتانیا یکی از کشورهایی بود که توانست از پس بحران اقتصادی دامنگیر اروپا بر بیاید. شاید جالب باشد بدانیم که سکس و مواد مخدر توانست کمک زیادی به اقتصاد این کشور برای خروج از بحران بکند.

پیام نو در ادامه نوشت: یکی از اولین کارهای دولت انگلیس برای خروج از بحران اقتصادی این بود که آمار فعالیت‌های اقتصادی خود را دقیق‌تر کند و از سیستم‌های جدیدی برای بدست آوردن اطلاعات اقتصادی استفاده کند، حتی در همان زمان طرحی به تصویب مجلس عوام رسید که در نحوه محاسبه شاخص‌های تجاری، دولت باید تجارت قانونی و غیر قانونی را به صورت مجزا محاسبه کند.

حالا با گذشت چند سال از این مصوبه مرکز آمار بریتانیا برای اولین بار این آمار را به طور رسمی رسانه ای کرده است.

در حالیکه انگلیس در دو سال گذشته در گیر رکود اقتصادی بود و فشار زیادی بر روی دوش مردم این کشور احساس می شد اما سرانجام توانست به زحمت از این بحران عبور کند یکی از دلایل خارج شدن انگلیس از این بحران رونق تجارت سکس و مواد مخدر بود که توانست کمک زیادی به اقتصاد این کشور بکند. میزان تجارت غیر قانونی سکس و مواد مخدر در بریتانیا ۱۰ میلیارد پوند (۱۶ میلیارد دلار) تخمین زده می شود.

مرکز آمار بریتانیا برای اولین بار طی گزارشی از نقش تجارت سکس و مواد مخدر در کمک به اقتصاد این کشور در طی ۱۸ ماه گذشته و عبور از بحران اقتصادی می پردازد. با اینکه بریتانیا تلاش می کرد از بحران اقتصاد جهانی که در سال ۲۰۰۸جهان را فرا گرفت و به طبع آن بحران بدهی های اروپا در سال ۲۰۱۰ فرار کند اما سرانجام در اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی اسیر آن شد.در این گزارش میزان گردش مالی تجارت سکس و فحشا ۵٫۳ میلیارد پوند تخمین زده شده است و مواد مخدر نیز با ۴٫۴ میلیارد پوند بیشترین حجم گردش مالی غیر قانونی را داشته اند تنباکو، سیگار و الکل قاچاق نیز در حدود ۳۰۰ میلیون پوند از این گردش غیر قانونی پول را به خود اختصاص داده اند.

مایکل ساندرز کارشناس و پژوهشگر موسسه اقتصادی سیتی گروپ در گفتگو با روزنامه ساندی تلگراف گفت اداره آمار بریتانیا با هدف کسب اطلاع دقیق تر از وضعیت اقتصادی و شفاف بودن وضعیت اقتصاد اقدام به انتشار این گزارش کرده است

به گزارش مرکز آمار بریتانیا رشد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۳ ۱٫۳ درصد بوده است که ۰٫۷ درصد متعلق به تجارت غیر قانونی بوده است.رشد فزاینده این نوع از تجارت زمانی به چشم می آید که در طول سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ میزان گردش مالی غیر قانونی این کسب و کار بین ۷ تا ۱۰ میلیارد پوند بوده است.

نکته جالب این است که بریتانیا به لحاظ آب و هوای بارانی و وجود دشت های سر سبز از کشاورزی قوی برخوردار است و عمده در آمد این کشور از صادرات محصولات کشاورزی است.با این وجود سهم کشاورزی در رشد ۱٫۳ درصدی اقتصاد با سکس و مواد یکی بوده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان