arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

تصاویر: ملکه هلند در بوئین زهرای زلزله‌زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آخرین روزهای شهریورماه 1342 خاندان سلطنتی هلند به دعوت محمدرضا پهلوی و همسرش به ایران سفر کردند.

به گزارش فرارو ؛ ملکه جولیانا، پرنس برنارد و شاهزاده بئاتریکس عالی ترین مقامات سلطنتی هلند بودند که در 21 شهریور ماه 1342 به دعوت رسمی ایران چند روزی را میهمان خاندان پهلوی بودند.

در جریان این سفر که یکسال پس از زلزله مهیب بوئین زهرا انجام گرفت ملکه هلند علاوه بر حضور در میهمانی ها و مراسم های ویژه که محمدرضا پهلوی به افتخار او تدارک دیده بود از چند روستای زلزله زده و نیز پرورشگاه کودکان یتیم نیز بازدید کرد؛ گفته می شود میهمان هلندی پادشاه ایران پس از این بازدید آنقدر تحت تاثیر شرایط وخیم زلزله زدگان قرار گرفت که دستور ساخت چندین خانه در مناطق زلزله زده به خرج هلندی ها را صادر کرد.

در زمان سفر هیات هلندی که یک سال از زلزله 7 ریشتری با بیش از 20 هزار نفر کشته می گذشت، مردم روستاها و مناطق زلزله زده در شرایط سختی زندگی می کردند. گفته می شود در این زلزله بیش از 10 روستا تخریب شده بود که ملکه جولیانا و شاهزاده بئاتریکس به اصرار خود از تعدادی از آنها بازدید کردند تا در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان قرار گیرند. "جی وی وورف" عکاس هلندی که این هیات را همراهی می کرد از بازدید خاندان سلطنتی از بوئین زهرا عکاسی کرده است؛ عکس های او از این جهت که یکسال پس از زلزله و روند کمک رسانی به زلزله زدگان در آن زمان را نشان می دهد جالب توجه است. این عکس ها ملکه جولیانا و شاهزاده بئاتریکس که چندی بعد ملکه شد و 5 ماه قبل رسما در هلند قدرت را به پسرش واگذار کرد را در جوانی و در خرابه های بوئین زهرا نشان می‌دهد.




























نظرات بینندگان