arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

نخستین نرم‌ افزار فیلترینگ هوشمند عملیاتی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از سوی مرکز ملی فضای مجازی نخستین نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند کشور به بهره‌برداری رسید که تشخیص هوشمند محتوا و اعمال پالایش صرفاً بر صفحاتی که دارای محتوای نامناسبند بدون نیاز به بستن کل دامنه از ویژگی‌های آن است.

به منظور بهره گیری از خدمات مفید شبکه جهانی اینترنت و برنامه ریزی برای صیانت از آسیب های ناشی از آن، با حمایت مرکز ملی فضایی مجازی از طرح های علمی دانشگاهی، سیستم فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن در موضوعات اخلاقی توسط مرکز ملی فضای مجازی به بهره برداری رسید.

از مشخصه های این طرح، تشخیص هوشمند محتوای درخواست شده کاربر است که سرعت و گستره صفحات پالایش شده را افزایش می‌دهد و با کاهش نرخ خطا، کاربر سریع تر و دقیق تر به محتوای مفید مورد نیاز خود دست پیدا می کند. همچنین در این نرم افزار به دلیل امکان پالایش جزئی صفحات و ریزدانگی، پالایش صرفاً بر صفحاتی اعمال می شود که به دلیل محتوای نامناسب نیاز به پالایش دارند و نیازی به بستن کل دامنه نیست.

از ویژگی های دیگر این طرح، توزیع شدگی است که براساس آن سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات میتوانند این نرم افزار را مستقلاً به کار گیرند.

نرم افزار فیلترینگ هوشمند کشور در حال حاضر مراحل آزمایشی نهائی خود را به پایان رسانده و در چندین سازمان و نهاد راه اندازی شده است.

در مرحله اول، این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و سازمان تبلیغات اسلامی (مؤسسه اطلاع رسانی تبیان) در چندین مرکز داخل کشور و همزمان به عنوان یک طرح صادراتی در خارج از کشور راه اندازی شده است و مراحل بعدی این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان