arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

انتقاد «دشتبانی» از فضاسازی برخی رسانه ها/ اخلاق و انصاف و مروت، گمشده جامعه ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


داود دشتبانی با ارسال توضیحاتی به «انتخاب»، نسبت به برخی اتهامات منتشره در برخی سایت های خبری واکنش نشان داد.

در این مطلب آمده است:

«اذا اتهم المومن اخاه انماث الایمان من قلبه کما ینماث الملح فی الماء»

هر گاه مومن برادر دینی خود را تهمت زند، ایمان از دلش محو می شود همانطور که نمک در آب.

امام صادق (ع)

نمایش چهره ای مخدوش و وارونه از من در جریان اخیر توسط یکی از خبرگزاری ها موجب شد ارائه شمایی کلی از خودم -تنها به استناد مصاحبه ها و مواضع منتشرشده ام- ضروری به نظر آید.

چهارچوب سیاسی و فکری ام مبتنی بر این مولفه ها است:

1.     جمهوری  اسلامی را به معنای تلفیق مردم سالاری و دینداری ملت مسلمان ایران تنها الگوی مطلوب و ممکن حکومت در ایران دانسته  و وحدت ملی، امنیت و آرامش مردم سرزمینم خط قرمز حیات سیاسی ام است ، ایستادگی غیرتمندانه در مقابل مطامع و دخالت های بیگانگان سرلوحه فعالیت هایم بوده است آنچنان که در مصاحبه 13 آبان 86 به خبرگزاری ایسنا گفتم: اگر سفارت آمريكا به آن صورت تاكنون در ايران حضور داشت، تكليف من نيز اين بود كه به عنوان دانشجو همان كاري را بكنم كه دانشجويان در 13 آبان كردند.

و نیز در جایی دیگر گفته ام: در عرصه سیاست خارجی در جمهوری اسلامی سیاست واقع گرایانه حاکم بوده و بر همین اساس اسرائیل در هر شرایطی دشمن ایران است و هر کسی حاکم باشد باید جلوی اسرائیل بایستد.( ۱۳۹۲/۱۱/۲۰ خبرگزاری نسیم)

2.     به استکبارستیزی و حمایت از مظلومان جهان باور دارم و بر همین اساس در بیانیه ای که نگاشتم آمده است: رژيم صهيونيستي با دفاع غيرتمندانه حزب‌الله روبرو شد و این گروه توانست حماسه‌اي شكوهمند از قدرت اسلام را نشان دهد. هيچگاه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت نتيجه‌اي براي مردم مظلوم اين سرزمين‌ها نداشته است و آمريكا نيز ابايي از ادامه كشتار مردم بي‌پناه ندارد و با اين وجود نيز از دمكراسي و حقوق بشر دم مي‌زنند. انتظار مي‌رود همه كشورهاي اسلامي از كمك به اين سرزمين ها دريغ نكنند و با برادران خود همراه شوند. اميد است قدس شريف به دامان اسلام باز گردد و حق مظلوم از ظالم باز پس گرفته شود. (8 مرداد 85 خبرگزاری فارس)

3.     دینداری روشن بینانه را تنها جریان اصیل، ریشه دار و آینده دار جامعه مان می دانم که نمایندگان آن آخوند خراسانی؛ امام خمینی، شهید مطهری، شهید بهشتی بودند (سایت انتخاب 4 بهمن92) و امام خمینی(س) را مردمی ترین و شاخص ترین رهبر تاریخ معاصر ایران می شناسم، بر همین اساس گفته ام: انقلاب اسلامی محصول تفكر امام (ره) بود و در حال حاضر نیز وظيفه جنبش دانشجويي صيانت از تفكر امام(ره) است که برخی به دنبال تخطئه آن هستند. (13 آبان 86 خبرگزاری ایسنا) و درباره سایر شخصیتهای بزرگ تاریخ معاصرمان گفته ام: مرحوم دکتر مصدق نیز به واسطه تلاش جهت ملی کردن صنعت نفت و مقابله با استعمار انگلیس و استبداد و فساد سلطنتی از شخصیت های مورد احترام تاریخ معاصر است و همانگونه که حضرت امام نیز تاکید می کند: « او براى مملكت مى‏خواست خدمت بكند لكن اشتباه هم داشت». (سایت انتخاب 4 بهمن92)  همچنین « تفاوت و اختلاف سیاسی مشی حضرت امام و مهندس بازرگان روشن و مشخص است اما این مسئله به معنای آن نیست که نمی توان حق ادب و احترام را در برابر این دو بزرگوار که در سالهای عسرت و انزوای تفکر دینی پرچمدار این تفکر در حوزه و دانشگاه شده اند به جا آورد. آن چیزی که شما خطا می شماری تلاش آقای بازرگان برای فکر کردن است. فکر کردن حتی اشتباه مقدس است کاری با محتوای بحثش ندارم.» (سایت انتخاب 4 بهمن92)

4.      به انقلاب اسلامی و آرمان های بلند آن به عنوان اصیل ترین و جامع ترین حرکت مردمی تاریخ معاصر سرزمین مان باور دارم  و هیچگاه از رفتارهای ساختارشکن و مخالف قانون حمایت نکرده ام و تنها منتقد رویکردهای دولت نهم و دهم بودم و مخالفتم را نیز از راه های قانونی ابراز کرده ام. هیچگاه توسل به شیوه های غیرقانونی و غیرمتعارف را نپذیرفته و عمل نکرده ام هر چند فعالیت هایم هرگز از چهارچوب های نظام و انقلاب خارج نبوده اما به اقتضای سن و سال جوانی در دوران فعالیت های دانشجویی در دفاع از باورهایم پرشور و پرحرارت بودم و تلاش کردم مطالبه گر و پیگیر تحقق آرمان های اصیل و ماندگار انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام خمینی(س) باشم.

متاسفانه اخلاق و انصاف و مروت، گمشده های فضای رسانه ای جامعه ماست وگرنه آنچه که از سال های 85، 86 و 92 نقل شد تنها با یک جستجوی اینترنتی درباره اینجانب در دسترس همگان است و شاهد است که گوینده این سخنان نمی تواند یک سکولار معلوم الحال فعال فتنه باشد.
نظرات بینندگان