arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

سوریان:چنین داوری در عمرم ندیده بودم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قهرمان هفت دوره کشتی فرنگی جهان و المپیک از نادآوری در کشتی عبدولی با حریف کره ای اظهار تاسف کرد و گفت :چنین داوری در عمرم ندیده بودم .

حمید سوریان امروز( سه شنبه ) افزود : بلایی که داوران بر سر سعید عبدولی آوردند، در عمرم ندیده بودم.

عضو تیم کشتی فرنگی ایران خاطرنشان کرد که عبدولی یک کشتی گیر تمام عیار است و در تمام طول مدت کشتی نسبت به حریف کره ای خود برتر بود .

وی در عین حال اظهار داشت: متاسفانه این رقابت بار دیگر مورد ناداوری قرار گرفت.

سوریان با اشاره به اینکه 20 سال است در کشتی فعالیت می کند اظهار کرد: تا به حال در عمرم چنین داوری ندیده بودم و یک پهلوان با اجرای تمام فنون و کسب 14 امتیاز بازنده اعلام شود.

وی افزود: فقط می گویم که متاسفم اینگونه سعید عبد ولی به حقش نرسید.

عبد ولی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2011 جهان امروز (سه شنبه ) در دیدار نیمه نهایی برابر جی هیون جونگ ( قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگژو و قهرمان آسیا) قرار گرفت .

وی در یک کشتی جسورانه و پرقدرت در حالی که پنج بار فتیو مقابل حریف کره ای اجرا کرد و حتی داوران ضربه فنی اعلام کردند و دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت ولی به یکباره با دخالت مستقیم کیم رئیس شورای کشتی آسیا، میخالوف و طاهر غلام اف ازبکستانی ( رییس تشک ) رای بر خلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه چهار امتیاز نیز به حریف کره ای دادند.

در ادامه این مبارزه حریف کره جنوبی با بیرون بردن عبد ولی به بیرون از تشک و بدون اجرای هیچ فنی به لطف داوران 5 امتیاز دیگر گرفت و نتیجه 9 بر 6 شد که عبد ولی در این شرایط همه انگیزه و توان خود را برای ادامه مبارزه از دست داد و او را بازنده اعلام کردند.

در کشتی فرنگی حبیب الله اخلاقی در وزن 80 کیلو گرم و مهدی علی یاری در وزن 98 کیلو گرم به فینال و سعید عبد ولی در وزن 71 کیلوگرم به دیدار رده بندی راه یافتند.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی از 28 شهریور ماه در اینچئون کره جنوبی آغاز شده است. این دوره از بازی ها 12 مهرماه پایان می یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان